Apple wprowadza zmiany w Project Titan. Zespół został zmniejszony o 200 pracowników
Potwierdzają się wcześniejsze doniesienia dotyczące zmian w zespole Apple pracującym nad rozwiązaniami dla autonomicznych samochodów. Firma Tima Cooka zdecydowała się bowiem zmniejszyć zespół o 200 pracowników, aczkolwiek głównym celem niekoniecznie jest ograniczenie wydatków, jak sugerowały nieoficjalne informacje.
Apple znane jest przede wszystkim z iPhone’ów i komputerów Mac. Jednakże, firma dzięki ogromnym zasobom pieniędzy, może pozwolić sobie na rozwój także innych projektów, w tym także tych związanych z rynkiem motoryzacyjnym. Wśród tych dodatkowych prac znajduje się tajemniczy Project Titan.
Jak informuje serwis CNBC, Apple zdecydował się przenieść 200 pracowników zajmujących się rozwojem m.in. Projectu Titan do innych działów. Zmiana jak najbardziej może wiązać się z zamiarem większej restrukturyzacji całego zespołu. Zwłaszcza, że wcześniejsze zmiany objęły kierownictwo – firma w zeszłym roku zatrudniła Douga Fielda, jednego z głównych inżynierów Tesli.
Byli członkowie zespołu zostaną przeniesieni do innych działów. Mają oni pomóc w pracach związanych z uczeniem maszynowym, a także mają wspomóc osoby pracujące nad innymi inicjatywami Apple. Niewykluczone, że firma z Cupertino szykuje dużą premierę nowego produktu, który pozwoliłyby na zwiększenie zainteresowania przyszłymi smartfonami. Niestety, to tylko niepotwierdzone domysły. Szczegóły dotyczące nowego projektu, podobnie jak większość prac prowadzonych przez Apple, trzymane są w tajemnicy. CNBC zwraca jednak uwagę na wypowiedź Tima Cooka, dyrektora generalnego Apple, który zachwalał prowadzone prace w dziedzinie zdrowia, które mają być kluczem przyszłego wzrostu firmy.
Według The New York Times zespół pracujący nad Project Titan przeszedł w latach 2016-2018 wiele zmian. W tym czasie, wielu pracowników opuściło dział pracujący nad tym projektem. Apple po wstępnych planach tworzenia sprzętu i oprogramowania dla autonomicznych pojazdów, miał zdecydować się na przeniesienie sił na oprogramowanie. Natomiast za sprzęt mają odpowiadać koncerny motoryzacyjne, które współpracują z Apple, jak np. Volkswagen.