Blokujesz reklamy na YouTubie? Obejrzysz tylko kilka filmów
YouTube rozpoczyna aktywną walkę z osobami, które konsekwentnie blokują reklamy. Jeśli użytkownik nie zdecyduje się wyłączyć blokera reklam lub przejść na abonament YouTube Premium odtwarzanie może zostać docelowo zablokowane. Na razie to tylko testy.
30.06.2023 | aktual.: 30.06.2023 10:43
YouTube potwierdził, że testuje blokowanie odtwarzania w przypadku wykrycia aktywnego blokera reklam na "małej grupie użytkowników" - podaje serwis The Verge. Założenie jest proste - jeśli użytkownik konsekwentnie blokuje reklamy na YouTubie, użytkownik dostanie powiadomienie, że odtwarzacz pozwoli włączyć jeszcze 3 filmy, nim zostanie wyłączony. Równolegle pojawi się propozycja dezaktywacji blokera reklam lub zakupienia YouTube Premium, by kontynuować.
The Verge otrzymał komentarz od Google'a, w którym rzecznik uzasadnia, iż uzależnianie dostępu do treści w serwisie w zależności od aktywności blokerów reklam nie jest niczym nowym w sieci. To powszechna metoda stosowaną przez wielu wydawców. Koniec końców trudno dziwić się takiemu podejściu - YouTube zarabia między innymi na wyświetlaniu reklam. Według danych Business of Apps, liczba subskrybentów YouTube Premium w 2022 roku wyniosła 80 mln.
YouTube podaje, że w praktyce odtwarzacz ma być blokowany tylko wtedy, gdy użytkownik będzie "konsekwentnie blokować reklamy", wcześniej mają być wyświetlane stosowne powiadomienia i ostrzeżenia. Chociaż na tę chwilę mowa tylko o testach takiego rozwiązania, w praktyce można przypuszczać, że jeśli Google zauważy skuteczność takiej kampanii, nowy mechanizm blokowania odtwarzacza YouTube'a zostanie wdrożony na szeroką skalę do serwisu bez zbędnej zwłoki.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl