Dekompresja: polska gra z konsolową grafiką na telefonach – i bez mikropłatności
Gry mobilne przestają już być tylko ciekawostką, która nijak się mają do dużych komercyjnych produkcji udostępnianych na komputery stacjonarne i konsole. Mimo to mobilni gracze nie mają lekkiego życia – bolączką są ograniczenia dotykowego interfejsu czy zbytnio uproszczona oprawa graficzna. Propozycją, która może pozytywnie wpłynąć na ten stan rzeczy jest Dekompresja, polska produkcja studia Sathra Games.
10.04.2015 | aktual.: 13.04.2015 12:39
Założeniem Dekompresji jest stworzenie gry na urządzenia mobilne, która dynamiką i jakością nie odbiegałaby od standardów znanych z konsol czy pecetów. Tytuł jest typową strzelanką TPP, która ma zostać udostępniona zarówno na Androida, jaki iOS i Windows Phone. Akcja gry została osadzona w futurystycznej przyszłości, inspiracją dla twórców były takie klasyki science-fiction jak Obcy czy Pamięć Absolutna.
Nie należy się spodziewać, aby Dekompresja miała szczególnie rozbudowaną warstwę fabularną. Jak twierdzą sami autorzy, nacisk został położony na nieskrępowaną satysfakcję płynącą z eliminacji kolejnych wrogów. Ta ma zostać urozmaicona przez przygotowaną specjalnie na potrzeby gry ścieżkę dźwiękową. Do dyspozycji graczy są trzy tryby gry (deathmatch, team deathmatch i capture the flag) oraz osiem rodzajów broni.
Grafika gry prezentuje się dość interesująco – zastosowano znaną z gry XIII technikę cel-shading, która nadaje lokacjom komiksowy wygląd. Na uwagę zasługuje także fakt, że twórcy gry nie są fanami sterowania postacią za pomocą ekranu dotykowego i zalecają, aby w Dekompresję grać za pomocą pada czy dżojstika. Argumentem, który ma przemawiać za produkcją na tle podobnych gier ma być brak jakichkolwiek mikropłatności.
Dekompresja: Polak Potrafi!
Dekompresja powstaje w warszawsko-krakowskim studiu „Sathra Games”, które wyceniło koszt stworzenia gry na 90 tysięcy złotych. Twórcy zwrócili się zatem o wsparcie do społeczności, uruchamiając stronę przedsięwzięcia w crowdfundingowym serwisie PolakPotrafi.pl. Do ukończenia prac nad grą konieczne jest wsparcie społeczności w wysokości 50 tysięcy złotych, dotychczas uzbierano niemal 20 tysięcy. Do końca akcji, dzięki której fundatorzy mogą m.in. już za wpłatę 10 zł otrzymać pełną wersję gry, pozostało 36 dni.