Facebook pozwoli płacić za dostęp do celebrytów. Testuje nowy sposób interakcji
Facebook testuje nowy produkt wideo, który umożliwi użytkownikom portalu odpłatne wejście w interakcje z celebrytami i popularnymi twórcami treści podczas transmisji na żywo. Informację jako pierwsza przekazała agencja Bloomberg, która powołała się na anonimowe źródła.
21.12.2020 14:33
Funkcja o roboczej nazwie "Super" pozwoli twórcom, firmom i celebrytom organizować interaktywne eventy wideo. Widzowie tych wydarzeń będą mieli możliwość wręczenia prowadzącym cyfrowych prezentów lub zapłacić za "pojawienie się" podczas livestreamu obok twórcy. Internauci będą mogli m.in. zadać im pytanie i zrobić sobie pamiątkowe selfie.
Wewnętrzne testy narzędzia "Super" potwierdziła rzecznika serwisu społecznościowego. Jak na razie nie wiadomo, czy funkcja zostanie wbudowana w istniejący produkt Facebooka, czy też rozwiązanie zostanie zaproponowane w formie osobnej aplikacji.
Nowa funkcja jest opracowywana przez zespół New Product Experimentation (NPE Team), którego zadaniem jest tworzenie eksperymentalnych rozwiązań, mających na celu spełnianie konkretnych potrzeb użytkowników portalu. Jak informuje Bloomberg, zespół współpracuje z Facebookiem od połowy 2019 roku.
Podobne możliwości co opcja "Super" oferuje obecnie aplikacja Cameo. Za pomocą oprogramowania, użytkownicy mogą zapłacić celebrytom m.in. za spersonalizowaną wiadomość wideo do znajomego czy członka rodziny. Półtora roku temu Cameo zostało wycenione na 300 milionów dolarów.