Microsoft płaci za używanie Live Search

Microsoft próbuje wszelkich sposobów w walce z przygniatającąkonkurencją Google na rynku wyszukiwarek. W momencie, gdy ostatniebadania comScore lokują Live Search dopiero na trzecim miejscu zwynikiem 8,3% (Google jest pierwszy i posiada udział na poziomie63%) firma z Redmond sięga po kolejną broń i postanawia po prostuwynagradzać użytkowników wyszukiwarki za korzystanie z niej. SearchPerks to nowyprogram lojalnościowy uruchomiony w celu podniesienia popularnościwyszukiwarki Live Search, dostępny co prawda tylko dla użytkownikóww Stanach Zjednoczonych. Po zainstalowaniu aplikacji kontrolnej zakażde wyszukiwanie system przyznaje jeden punkt. Maksymalnie wjednym dniu można uzyskać 25 punktów. Jest też ograniczenie liczbyuczestników - tylko milion osób może zapisać się i zbierać punktyza szukanie. Promocja potrwa do kwietnia przyszłego roku, kiedy topunkty będzie można wymienić na nagrody - na przykład pięć piosenek(525 punktów), zestaw do tenisa (750 punktów), tysiąc millotniczych (1800 punktów) czy pad do gier (5500 punktów). To nie pierwsza tego typu inicjatywa Microsoftu, jeśli chodzi oLive Search. Już wcześniej podejmowane były rozmaite próbypopularyzacji wyszukiwarki - na przykład w ramach takich akcji jakLive Search Cashbackczy LiveSearch Club. Rezultaty w niektórych przypadkach były faktyczniecałkiem niezłe. Statystyki są jednak nieubłagane, a przedMicrosoftem wciąż sporo pracy, by poważnie myśleć o rywalizacji zpotentatem na rynku wyszukiwania, Google, czy nawet mniejszymwiceliderem Yahoo!.

Wojciech Kowasz

02.10.2008 17:46

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Zobacz także
Komentarze (60)