Jest Samsung Galaxy, będzie Odyssey: nowa marka koreańskiego giganta
Samsung ma już jedną markę rozpoznawalną nie gorzej niż on sam. Chodzi oczywiście o mobilną Galaxy. Teraz dochodzi do niej druga, tym razem skupiająca topowe monitory komputerowe o rozrywkowym charakterze – Odyssey. Zapowiadając nowy branding i trzy modele wyświetlaczy, Koreańczycy niejako uprzedzają nadchodzące targi CES 2020.
04.01.2020 18:13
Wszystkie monitory Samsung Odyssey, przynajmniej w tej chwili, to urządzenia klasy wyższej. Jak podaje producent, są przeznaczone dla graczy i oferują odświeżanie z częstotliwością 240 Hz. Do tego bazują na matrycy typu VA zakrzywionej z promieniem 1000 R, cechują się czasem reakcji 1 ms w skali szarości, wspierają dynamiczną synchronizację obrazu, a także mają certyfikat wydany przez TÜV Rheinland. Ten ma świadczyć o niskiej szkodliwości dla wzroku.
Najbardziej widowiskowym spośród zaprezentowanych modeli jest 49-calowy Odyssey G9
Należy do grona konstrukcji ultrapanoramicznych, przy proporcjach 32 do 9 i rozdzielczości 5120 na 1440 pikseli. Zapewnia przy tym zgodność ze standardem HDR 1000, a także konfigurowalne podświetlenie obudowy w 52 kolorach. Producent podaje, że zastosowany w nim DisplayPort 1.4 pozwala uzyskać 240 Hz w natywnej rozdzielczości, z HDR i bez kompresji.
Flagowcowi towarzyszy model Odyssey G7 w dwóch rozmiarach: 32 oraz 27 cali. To już klasyczne panoramy 16 do 9, o rozdzielczości 2560 na 1440 pikseli. Mają też niższy certyfikat HDR, bo zaledwie HDR 600. Ale ponoć są nie mniej efektywne i tak samo implementują znaną z rynku telewizorów technologię QLED, czyli podświetlenie oparte na filtrze z kropką kwantową, które przekłada się na wyższy kontrast i szerszy zakres wyświetlanych barw.
Więcej szczegółów na temat monitorów Odyssey G9 oraz G7, w tym dokładne daty premier oraz ceny, ma zostać ujawnionych na targach CES 2020 (7-10 stycznia 2020 r.).