Nie dla Xboksa One i PS4 Oculus Rift, bo konsole wstrzymują rozwój sprzętu
Gogle do wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift szykują się do ataku na rynek PC oraz urządzeń przenośnych (pełna wersja produktu planowana jest na 3 kwartał przyszłego roku), ale chociaż w międzyczasie pojawią się też Xbox One z PlayStation 4, propozycja ta nie trafi do graczy wielbiących pady. Twórcy mówią, że wolą odpuścić konsole, bo od dawna już wstrzymywały one rozwój technologii, a oni planują oto swoje rozwiązanie dosyć regularnie udoskonalać. Komputery zawsze zaś idą coraz szybciej do przodu.
13.11.2013 15:28
Jak zauważają pomysłodawcy Oculusa, konsole stoją w miejscu, bo mają wystarczyć na kilka lat grania, podczas gdy z PC takich ograniczeń nie ma. Spójrzcie na okulary VR dzisiaj — mówi szef firmy Palmer Luckey. Uważam, że w przeciągu następnych czterech czy pięciu lat nastąpi ogromny skok jakościowy, a już teraz takie urządzenia wymagają pokaźnej mocy, renderowania obrazu w wysokiej rozdzielczości w ponad 60 klatkach na sekundę w 3D. Nowe konsole tymczasem nie radzą sobie w pełni jeszcze z trzymaniem 1080p, o stałej i pełnej płynności rozgrywki nie wspominając. Skupiamy się na czymś [...], co będzie działało z szybko rozwijającymi się platformami, z czasem coraz bardziej potężnymi, a konsole do takich nie należą — kwituje Luckey.