Unity powoli otwiera kod silnika gier, zwiększy sprzedaż telewizorów Samsunga
Jeszcze kilka miesięcy temu, gdyby ktoś spytał deweloperów gier o silnik, z jakiego najczęściej korzystają przy produkcji nowych tytułów, pewnie wskazaliby technologię Unreal Engine 3. W międzyczasie jednak, trochę za sprawą sukcesu projektów na Kickstarterze, a także wzrostu popularności dzieł niezależnych twórców, na pierwszy plan zaczęło wysuwać się Unity3D, przemyślane rozwiązanie wieloplatformowe. Jego pomysłodawcy mocno promują swoje narzędzia. Pewne części komercyjnego pakietu dostaniemy jako open source, a technologia trafi też wreszcie na telewizory Samsung.
21.08.2014 | aktual.: 22.08.2014 09:28
Unity GDC 2014 Game Showreel
Unity Technologies zdaje sobie sprawę, jak wiele osób korzysta obecnie z silnika firmy, a także ile jeszcze mogłoby się na niego przesiąść, jeśli by je odpowiednio do tego zachęcić i dlatego na BitBucket ma zamiar stopniowo udostępniać części kodu na licencji MIT/X11. W pierwszej kolejności do rąk programistów trafiły źródła do UnityTestTools, którym mogą się teraz od podszewki przyjrzeć oraz je modyfikować. Zamysł jest taki, że każdy dostanie opcję stworzenia własnej wersji oprogramowania, z dołożonymi swoimi funkcjami, a pozmieniane komponenty działać będą z głównym trzonem Unity. Następny w kolejce jest system od interfejsów użytkownika.
W produkcji jest Unity 5, zaś ręce można położyć na becie wersji 4.6, a tymczasem stabilne 4.5 obsługiwane będzie przez nowe urządzenia Samsung Smart TV. Czytelnicy, którzy na HotZlotach mieli okazję poznać nowoczesne rozwiązania firmy wiedzą, jaką mocą dysponują obecne telewizory, więc zaawansowane gry 3D typu Dead Trigger 2 bezpośrednio na dużym ekranie nie powinny nikogo niebawem dziwić. W zeszłym roku podjęto partnerstwo technologiczne i deweloperzy ostro wzięli się do pracy, czego efektem są już pierwsze tytuły, kompatybilne z modelami F6400, F7000, F7500, F8000 i F9000, a także H6400, H7000, H7500, H8000, HU7000, HU8500 oraz HU9000. W pewnym sensie konsola, ale wbudowana od razu w ekran? Na pewno wpłynie to na sprzedaż TV.
Warto w tym miejscu wspomnieć o udanej współpracy Unity Technologies z innymi wielkimi firmami. Wraz z Intelem opracowywane są oczywiście rozwiązania dla urządzeń z układami wytwórcy z Santa Clara, z przenośnymi sprzętami na Androidzie w centrum uwagi. Z Google z kolei pracuje się nad usprawnieniem Unity3D na skrzynkach Google Android TV. Technologia w wersji 4.3 została niedawno ponadto udostępniona za darmo niezależnym twórcom gier dla Xboksa One, zapisanym do programu ID@Xbox.