Works 9.0 z reklamami, ale za darmo - już wkrótce
Na początku sierpnia pisaliśmyo planach Microsoftu co do nowej wersji pakietu biurowego Works9.0. Ten nieco zapomniany w Polsce domowy odpowiednik potężnego,nastawionego raczej na biznes kombajnu, jakim jest Office znów maszansę odżyć - i to w dwóch odsłonach. W skład Works 9.0 wchodzi edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny,terminarz oraz baza danych. Aplikacje pakietu obsługują najnowszyformat Office Open XML - ten sam, który stosowany jest w pakiecieOffice 2007. Dzięki temu łatwo można przenosić dokumenty pomiędzynimi. Rewolucją jest tu fakt, że Works 9.0 będzie dostępny bezpłatnie.Nie ma jednak róży bez kolców - w zamian producent będziewyświetlał w aplikacji reklamy. Wydaje się to jednak niewielką cenąza całkiem spore jak dla użytkownika domowego możliwości pakietu.Co więcej, licencja zezwala także na użytkowanie Works 9.0 wfirmie. Wersja z reklamami będzie dostępna na razie tylko w ramach programuMedia Preview Program. Poprzez MPP Works 9.0 z reklamami będziepilotażowo dystrybuowany na krążkach przez czasopisma branżowe -także w Polsce i to już niebawem. 5 listopada światło dzienne ujrzygrudniowy numer magazynu PC Format, a w nim znajdzie się polska wersjaWorks 9.0 SE. Niestety, jak się dowiedzieliśmy, nie jest planowanadystrybucja tego programu poprzez portale internetowe poświęconeoprogramowaniu. Wydaje się to co najmniej dziwne, skoro skupiająone wielokrotnie większą liczbę czytelników niż odbiorcy czasopismkomputerowych. Dla tych, którzy nie lubią reklam, a wolą zapłacić za komercyjnyprodukt Microsoft przygotował ofertę zakupu tradycyjnej licencjiWorks 9.0 - jej cena to 39 dolarów. Więcej szczegółów i instrukcjezakupu znajdują się na stronie domowej produktu. Tam też więcejinformacji na temat nowej wersji Worksa oraz przegląd jegofunkcji.