Zespół polskich inżynierów Snowflake opracował natywną integrację do platformy ServiceNow

ServiceNow oferuje dobrze znaną aplikację SaaS, z której korzystają firmy z wielu branż do zarządzania procesami, usługami i całą infrastrukturą cyfrową przedsiębiorstwa. Dzięki zespołowi specjalistów z polskiego biura inżynierskiego Snowflake dane z ServiceNow mogą być teraz w pełni bezpieczne synchronizowane z Chmurą Danych Snowflake i łączone z danymi z innych źródeł, takich jak systemy ERP, HR czy CRM. Wszystko za psrawą opracowanego przez nich Snowflake Connector for ServiceNow (dostepny w wersji public preview).

Programista
Programista
Źródło zdjęć: © Unsplash

01.06.2023 20:03

Integracja została stworzona przez członków warszawskiego oddziału firmy. W zespole działali zarówno inżynierowie oprogramowania, którzy odpowiadali za kod aplikacji, designerzy, którzy zaprojektowali interfejs produktu i byli odpowiedzialni za User Experience, jak i menedżerowie odpowiadający za całą strategię wdrożenia.

– Korzystanie ze Snowflake Conector for ServiceNow jest bardzo proste – cały proces integracji trwa dosłownie 5 minut. Podczas projektowania rozwiązania wiedzieliśmy jednak, że radykalna prostota jego obsługi nie wystarczy. Naszym celem było stworzenie w pełni autonomicznej usługi, aby inżynierowie danych nie musieli spędzać czasu na osobnym zarządzaniu wydajnością, bezpieczeństwem i transferem danych, a mogli się skupić na bardziej produktywnych zadaniach – wyjaśnia Jakub Puchalski, Senior Product Manager w Snowflake, który koordynował prace związane z projektowaniem i wdrażaniem konektora.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

ServiceNow jest jednym z najczęściej używanych systemów, które służą do zarządzania tak wewnętrznymi procesami, jak i kwestiami HR czy relacjami z klientami. Z platformy korzystają tysiące firm na całym świecie. Dzięki specjalistom z polski od teraz dane z ServiceNow mogą w prosty sposób zostać sprzężone z danymi z innych systemów w ramach ekosystemu Chmury Danych Snowflake, aby budować bardziej zaawansowane analizy i wyciągać bardziej wartościowe wnioski biznesowe.

Prostota korzystania przy maksimum bezpieczeństwa

Snowflake Connector for ServiceNow to pierwsza z serii integracji tworzonych przez warszawskie biuro firmy. Celem jest umożliwienie klientom firmy jak najszybszego, najprostszego i najbezpieczniejszego przekazywania do Snowflake danych pochodzących z różnych źródeł.

– Integracja jest częścią infrastruktury Snowflake, dzięki czemu dane są w sposób w pełni bezpieczny od razu przesyłane do konta klienta w Chmurze Danych Snowflake. Dla naszych klientów to bardzo ważne, ponieważ eliminuje ryzyko wycieku danych – wskazuje Jakub Puchalski ze Snowflake.

Integracja obsługuje zarówno początkowe ładowanie danych historycznych, jak i zmiany przyrostowe. Użytkownik ma wybór co do tego, jak często dane mają być synchronizowane – może to być np. raz dziennie lub co 30 minut. Co więcej, możliwe jest włączenie bądź wyłączenie synchronizacji poszczególnych katalogów danych w dowolnym momencie.

Dane są gotowe do formułowania zapytań od razu. Konektor wykrywa również zmiany schematu i odpowiednio dostosowuje widoki, dzięki czemu organizacje mogą mieć pewność, że ich dane są zawsze idealnie zsynchronizowane.

Dzięki Snowflake Connector for ServiceNow z łatwością można uzyskać ładunki danych historycznych lub przyrostowe aktualizacje z dowolnej liczby tabel, ponieważ jako natywna integracja Chmury Danych, integracja wykorzystuje skalowalność zasobów obliczeniowych Snowflake i pozwala optymalizować koszty, aby pobierać i analizować tylko te dane, które są w danej chwili potrzebne.

Pierwsi użytkownicy

Snowflake Connector for ServiceNow używany jest już m.in. przez Siemens Healthineers, spółkę produkującą sprzęt medyczny. Raporty oparte na danych z systemu dają firmie wgląd w wydajność operacyjną urządzeń w placówkach szpitalnych. Ponadto raporty pomagają w zarządzaniu wskaźnikami umożliwiającymi podejmowanie najbardziej właściwych, opartych na faktach decyzji biznesowych.

Dostęp do danych ServiceNow za pośrednictwem konektora okazał się dla Siemens Healthineers niezwykle wydajnym i niezawodnym rozwiązaniem, a także znacznym usprawnieniem. Jako że integracja nie obciąża znacząco instancji ServiceNow, nie wpływa na regularne operacje systemu zarządzania danymi przedsiębiorstwa.

Snowflake Connector for ServiceNow pierwszą aplikacją napisaną w natywnym frameworku aplikacyjnym Snowflake

Snowflake Connector for ServiceNow został zbudowany jako natywna aplikacja Chmury Danych przy użyciu zaprezentowanego w zeszłym roku i nadal rozwijanego Native Application Framework firmy Snowflake (obecnie dostępny w wersji private preview), przy wykorzystaniu wbudowanych funkcji bezpieczeństwa i niezawodności. Co ciekawe, warszawscy inżynierowie są pionierami, jeśli chodzi o wykorzystanie frameworka w praktyce, udowadniając jego przydatność dla twórców aplikacji natywnie działających w Chmurze Danych Snowflake.

– Opracowanie integracji wymagało globalnego współdziałania z innymi biurami badawczo-rozwojowymi Snowflake, które współtworzą Native Application Framework – zdradza Jakub Puchalski. – Było to w zasadzie działanie pilotażowe, które miało na celu sprawdzić funkcjonalność frameworka. Dzięki temu udało się usprawnić funkcjonowanie różnych jego komponentów, co przyniesie korzyści przyszłym użytkownikom – dodaje.

Native Application Framework firmy Snowflake umożliwia programistom tworzenie aplikacji opartych o dane i ich monetyzację w ramach Snowflake Marketplace – przestrzeni, która daje dostęp do aktualnych, gotowych do użycia danych, a także usług i aplikacji od blisko 400 dostawców. Konsumenci mogą bezpiecznie instalować i uruchamiać te aplikacje bezpośrednio w swoich instancjach Snowflake, ograniczając konieczność przenoszenia danych.

Integracja z ServiceNow jest dostępna dla klientów za darmo w ramach Snowflake Marketplace. Do skorzystania z niej nie jest wymagane posiadanie żadnej osobnej licencji. Wystarczy mieć aktywne konto w Snowflake.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)