3 miliony Xboksów One? Valve śmieje się, że Steam ma 65 milionów użytkowników

Firma Electronic Arts zachęcała niedawno Sony i Microsoft do korzystania ze swoimi nowymi konsolami z szansy, póki na rynku nie pojawiła się konkretna konkurencja z wielu stron, ale CES 2014 pokazuje, że okienko możliwości się kurczy. Jeszcze w tym roku mają na rynek trafią przecież urządzenia przenośne napędzane mocą układu Tegra K1, a także oczywiście komputery Steam Machines, dostępne w wielu przedziałach cenowych i interesujących formach. Podczas gdy Redmond ogłasza 3 miliony Xboksów One sprzedanych w 2013 roku, Gabe Newell z Valve śmieje się, że co z tego, kiedy Steam ma już przeszło 65 milionów użytkowników na komputerach i liczba ta stale rośnie.

07.01.2014 12:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obraz

Mając na uwadze to, a także fakt, że wchodząc w sprzęt Valve tak naprawdę buduje coś na fundamencie rozwiązań dostępnych w domach od dawna (podkreśla się chociażby obszerną bibliotekę cyfrowych tytułów graczy, z których spora część po prostu będzie działać na maszynach ze SteamOS postawionych w salonach), firma nie boi się ani wyzwania, ani ostrzeżeń konkurentów. Zdaje się mieć ponadto po swojej stronie coraz większe grono deweloperów. Pewnie Gabe ze swoim sztabem mógłby skupić się czysto na wydawaniu kolejnych gier z serii Half-Life, której to zawdzięcza sukces, ale po prostu nie tak to się w Valve robi. Dzięki temu firma przyczyniła się między innymi do rozwoju rywalizacji po sieci, opracowując rozgrywkę wieloosobową na potrzeby swoich różnych projektów. Platforma Steam, w której nie zapominajmy, że początkowo niewielu graczy widziało sens, też przerodziła się w światowy fenomen, kuszący nie tylko atrakcyjnymi promocjami, a to również niedościgniony wzór dla innych, pokroju EA czy Ubisoftu.

Rok 2014 będzie niewątpliwie ciekawym okresem i może powtórzę, że według mnie zainteresowanie nowymi konsolami zapewne spadnie (po części z uwagi na cenę, dostępność i ich technologiczne możliwości), by oczy wielu fanów świata elektronicznej rozrywki skierowały się w stronę systemów obsługiwanych Steam Controllerem. Co do Half-Life'a, nadal jednak bardzo brakuje potwierdzenia losów mitycznej „trójki”, prawda?

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Komentarze (68)