Blog (45)
Komentarze (703)
Recenzje (0)
@Draqun"Oldskul" cz.4 - Mit upadłych władców

"Oldskul" cz.4 - Mit upadłych władców

Ostatnio przypomniałem sobie o pewnej dość starej serii gier, która nie zdobyła zbyt wielkiej popularności a mimo wieku gdy odpaliłem grę to "możliwości graficzne" wywołały wielką falę komentarzy.

Opisywanym przeze mnie tytułem jest produkt Bungie Studios (aktualnie część MS) pod tytułem Myth.

398947

Źródło obrazka: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Myth2pic.jpg

Powyższy obrazek pokazuje jak wygląda rozgrywka. Jeśli ktoś myśli, że powyższa gra to stary zwykły RTS w 2D to go wyprowadzę z błędu. Przede wszystkim Myth jest grą 3D. Poza jednostkami, które są zrobione klatkowo, tzn. jest kilka obrazków obrazujących czy postać stoi do nas tyłem, przodem czy bokiem. Nie przypominam sobie aby w jakiejkolwiek innej grze miał takie możliwości poruszania kamerą. Gracz ma dostępne wszelkie możliwe "ruchy kamerą" jakie dostarcza nam OpenGL (dla niezorientowanych tak naprawdę to nie porusza się kamera a następuje przesunięcie wszystkich obiektów, ale to polecam poczytać o możliwości OpenGL). Tak naprawdę większość możliwości kamery tylko przeszkadza w szybkiej rozgrywce, jednak wyłączenie ich nie stanowi problemu.

Przede wszystkim Myth nie jest również klasycznym RTS jakie znamy. Gra nie posiada żadnych możliwości ekonomicznych, nie produkujemy jednostek i nie zdobywamy surowców. Kolejne misje dostarczają nam konkretną ilość jednostek i musimy przejść ją tracąc ich jak najmniej, a czasem nie tracąc nawet konkretnych jednostek.

Jednostki są bardzo różnorodne, co pozawala nam na wiele strategi. W jednej misji posiadamy 6 jednostek z czego aż 4 rodzaje. I pamiętam, że wnet całą misję sam przeszedłem tylko śmiercionośnym krasnoludem. Ale wracając do tematu. Możliwości strategi mamy naprawdę wiele. Co pozawala nam przechodzić misję naprawdę różnorodnie. Niekiedy jednak cel misji nie jest sprecyzowany co powoduje, że po wybiciu wszystkich wrogich jednostek na mapie nie kończy misji a wręcz uniemożliwia jej ukończenie.

Co kilka misji w grze wyświetlane są filmiki związane z fabułą. Są to zwykłe filmy animowane znane z lat 90. Jakościowo nie są one wspaniałe jednak klimat jaki dostarczają nie zastąpi żadna współczesna animacja komputerowa. Nie wiem niestety czy w wersji demonstracyjnej jest zawarty choć jeden filmik jednak wszystkich zainteresowanych odsyłam po sprawdzenie gry pobierając demo.

O samych misjach można powiedzieć wiele. Są misje gdzie mamy kilka jednostek na hordy wrogów (wyżej wspomniana misja z 6 jednostkami) i misje gdzie mamy kolosalną przewagę w jednostkach. Misje te są naprawdę wyważone a nawet do tych misji, gdzie przewaga gracza jest wielka trzeba podchodzić kilka razy.

Fabuła Myth The Fallen Lords to jej najmocniejsza część. Nie opowiada ona o wspaniałych bohaterach, od których to zależy los królestwa ale o zwykłych żołnierzach, którzy poświęcają własne życie aby pokonać ogólnie pojęte zło, którym jest armia nieumarłych. Historia opowiedziana w grze dzieje się na przestrzeni wielu miesięcy a może nawet i kilku lat. W tym czasie wraz z z dalszą grą będziemy zwiedzać coraz dalsze zakątki kontynentu a także dawno zapomniane krainy. Ale nie będę dalej spoilerował, niech zainteresowani sami zagłębią się w historie.

Każdemu polecam Myth jako jeden z przykładów niestandardowego RTS'a. A jeśli ktoś przy okazji duży nacisk kładzie na fabułę na pewno nie będzie czuł się zawiedziony tym tytułem.

Pozdrawiam.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)