Pyrkon 2015
Klub Fantastyki Druga Era, ORGANIZATOR Festiwalu Fantastyki Pyrkon, ruszył z nową inicjatywą! Wraz z Partnerami postanowiliśmy ugościć Was iście po królewsku, więc rozsiądźcie się wygodnie i "Poczęstujcie się Fantastyką".
Po raz piętnasty w Poznaniu odbędzie się Festiwal Fantastyki "Pyrkon",
Uwaga! Produkt zawiera 100% fantastyki bez śladowych ilości nudy!
zeszłoroczna edycja zebrała ponad 25 tyś fanów fantastyki. Pierwszy "Dzień z Fantastyką" odbył się 6 marca 1999r. w Domu Kultury "Słońce" gdzie spotkało się około 400 wielbicieli fantastyki. Z roku na rok, impreza powiększa zarówno grono przybywających na to święto fanów Fantastyki jak i również powiększa się tematyka prezentacji. Z trzech pionów: Literacko-publicystycznego, rolepleyowego oraz mangowo-komiksowego zgodnie z programem mamy do dyspozycji:
- Literacki
- Komiksowy
- Manga i Anime
- Naukowy
- Gier elektronicznych
- LARP
- RPG
- Anglojęzyczny
- Konkursowy
- Dziecięcy
- Filmowy
- Gier karcianych
- Gier planszowych
- Gier bitewnych
- Festiwalowy
- Serialowy
- Integracyjny
- Dla początkujących
- Inne .
W małej pigułce tegoroczny Pyrkon zapewnia nam dotarcie do : [item]•ponad 8 budynków, dziesiątki sal prelekcyjnych wypełnionych atrakcjami,[/item][item]•Cosplay, koncerty, wykłady, konkursy, warsztaty wystawy i pokazy nie z tej Ziemi,[/item][item]•raj dla fanów fantastycznych gadżetów - ponad 6 000 m2 na stoiska z biżuterią, figurkami, grami, ubraniami - w skrócie ze wszystkim, o czym możecie zamarzyć[/item], [item]•zawsze macie okazję spotkać niesamowitych gości! Tylko w ciągu ostatnich 3 lat odwiedzili nas: Shane Lacy Hensley, Grzegorz Rosiński, Jacek Dukaj, Eoin O'Doherty, Graham Masterton, John Wick, Miroslav Žamboch, Tad Williams, Sandy Petersen, Cameron Stewart, Olga Gromyko. Charles Stross, Lauren Beukes i inni,[/item][item]•bezpłatny nocleg w specjalnie przygotowanej hali (Pamiętajcie! Kto pierwszy ten lepszy, więc warto przyjechać przed innymi ;) ),[/item][item]•kochacie planszówki? My też! Mamy dla Was olbrzymi Games Room,[/item][item]•wolicie gry komputerowe? Hala Bloku Gier Elektronicznych to miejsce dla Was - znajdziecie tu konsole, turnieje, showroomy,[/item][item]•gwarantujemy niezapomniane wrażenia i doskonale spędzony czas z tymi, którzy są najważniejsi na festiwalach, czyli nietuzinkowymi, zwariowanymi, podzielającymi Twoją pasję ludźmi.[/item]
Pyrkon to przede wszystkim dobra zabawa!
Impreza odbywa się na terenie Międzynarodowych Tarów Poznańskich gdzie powstaje kampus, wyposażony w miejsca noclegowe, halę wystawienniczą oraz bogate zaplecze gastronomiczne. Do dyspozycji będą pawilony: 5, 5A, 6, 6A, 7, 7A, 8, 8A, 14, 15 i teren je okalający (zwanymi dalej MTP), a wszystko otwarte w dniach 24‑26 kwietnia 2015r.
Na PGA miała miejsce niemiła sytuacja, gdy z powodu zbyt dużej ilości zwiedzających zaprzestano sprzedaży biletów. W związku z licznymi obawami ze strony uczestników, pragniemy zapewnić, że bilety na Pyrkon będzie można zakupić od czwartku, 23 kwietnia od godziny 10:00 i przez cały czas trwania Festiwalu (od piątku kasy będą czynne 24 godziny na dobę). Nie limitujemy biletów 3‑dniowych, ani nie wprowadzamy żadnych ograniczeń związanych z liczbą ludzi wpuszczanych na teren Pyrkonu! bilety: piątek, niedziela - 25 zł, sobota - 35 zł, karnet trzydniowy - 60 zł
Dofestiwalu pozostało zaledwie 2 tygodnie można już zobaczyć prezentację tego co napotkamy na Pyrkonie. [youtube=https://youtu.be/mMn7QvGkI6A]
Jednym z corocznych punktów programowych jest "MASKARADA" - czyli na najlepsze przebranie inspirowane fantastyką.
"Krewni PYRKONU"
Po raz kolejny na Pyrkonie będzie można oddać krew! Tym razem jednak, specjalnie na Wasze życzenie, będziecie mogli oddać krew każdego dnia trwania imprezy! Oznacza to, że krwiobus będzie czekał na Was w piątek, sobotę i niedzielę.
- Czas:
- •piątek, 24 kwietnia 12:00-17:00
- •sobota, 25 kwietnia 9:00-14:00
- •niedziela, 26 kwietnia 9:00-14:00
Miejsce:
Parking między pawilonem 5 i 6A ? krwiobus i rejestracja potencjalnych dawców szpiku przez Drużynę Szpiku. Jeśli pogoda nie będzie nam sprzyjała (czego nie zakładamy!), to rejestrację dawców przeniesiemy do wyznaczonej sali w pawilonie 15.
Cel: zebrać 3 cysterny krwi (to tylko brzmi strasznie - w rzeczywistości to zaledwie 80 litrów!)
Cel poboczny: zarejestrować 10 000 potencjalnych dawców szpiku
reszta informacji o tym co można jeszcze zobaczyć PROGRAM