Alior Bank wprowadza zmiany. Transakcje kartą płatniczą z dodatkowym potwierdzeniem
Alior Bank wprowadza zmiany w sposobie potwierdzania transakcji realizowanych kartą płatniczą w internecie. To jeden ze sposobów zwiększenia bezpieczeństwa klientów banków, związanych z unijną dyrektywą PSD2 o usługach płatniczych.
11.02.2021 | aktual.: 06.03.2024 21:42
Dyrektywę PSD2 wprowadzono 14 września 2019 roku, ale niektóre jej wymogi weszły w życie dopiero później. Od 31 grudnia 2020 roku operatorzy płatności internetowych mają obowiązek stosowania silnego uwierzytelniania klientów (strong customer authentication, SCA). Część banków wprowadza te funkcje w życie dopiero teraz.
Alior Bank poinformował swoich klientów, że wkrótce zmieni się sposób weryfikacji transakcji kartą płatniczą dokonywanych w sieci. Każda z płatności będzie wymagać potwierdzenia jedną z wybranych metod. Może to być przykładowo powiadomienie PUSH w aplikacji Alior Mobile (wymagające logowania).
Transakcję w Alior Bank będzie można potwierdzić: PIN-em do aplikacji, odciskiem palca lub wykorzystując FaceID (funkcja jest już dostępna dla niektórych płatności), poprzez podanie kodu e-PIN i hasła SMS wysyłanego przez bank na numer zaufany. Sposób autoryzacji będzie zależał od tego, czy klient posiada aktywną aplikację a także od tego, czy sklep internetowy dostosował swój system do wymagań unijnej dyrektywy PSD2 o usługach płatniczych.
Jedną z możliwości jest nadanie kodu e-PIN. Można to zrobić z poziomu bankowości internetowej, ale także poprzez infolinię. W tym drugim przypadku należy zadzwonić pod numer 19 502, wybrać: 2 "Twoje Karty", a następnie 3 '"Jeśli chcesz nadać lub zmienić e-PIN do swojej karty". Kod e-PIN zostanie dodany dopiero po jakimś czasie, a o jego uruchomieniu bank poinformuje w osobnym komunikacie.