Bethesda Orion. Usługa strumieniowania gier, która wesprze inne usługi
Widać, że w strumieniowaniu gier tkwi potencjał, a przynajmniej wierzą w niego księgowi największych producentów branży gier i rozrywki. Jak dowiedzieliśmy się podczas E3, swych sił na tym polu spróbuje także Bethesda wraz z usługą nazwaną Orion. Co jednak zaskakujące, nie chodzi o kolejny serwis strumieniowania jak GeForce Now czy Stadia, ale narzędzie wspierające twórców, którzy chcą udostępnić swoje produkcje w streamingu.
10.06.2019 12:53
Bethesda nazywa Oriona platformą programową optymalizującą silnik pod kątem strumieniowania. Rozwiązanie pozwala ponoć zmniejszyć wymaganą przepustowość łącza o 40 proc. Ma także skrócić o 30 proc. czas potrzebny na kodowanie klatki i ograniczyć o 20 proc. wymagania wobec mocy obliczeniowej serwera.
Technicznie rzecz biorąc, Orion to po prostu pakiet rozmaitych narzędzi i bibliotek, które w teorii powinny optymalizować algorytmy kompresji i wspierać współdzielenie wykonywanych przez serwer zadań między tysiącami instancji poszczególnych gier.
DOOM Eternal – Official Gameplay Reveal
– Można to wykorzystać w dowolnym silniku gry, można go używać z dowolną platformą transmisji strumieniowej, aby zapewnić lepsze wrażenia dla każdego konsumenta grającego w tę grę na tej platformie i dostarczyć ją po niższych kosztach dla każdego, kto udostępnia dane – wyjaśnia James Altman, jeden z dyrektorów Bethesdy, cytowany przez "The Verge".
Wiadomo już, że Orion trafi do "DOOM Eternal" na platformie Google Stadia. Rozmowy z firmami trzecimi są w trakcie. Członkowie fanklubu gry "DOOM", Slayers Club, będą mogli wziąć udział w beta testach narzędzia na przykładzie poprzedniej odsłony serii – "DOOM (2016)". Niestety akcja obejmie tylko mieszkańców Ameryki Północnej.