CryEngine 5.6.0. Pokaz nowego silnika i możliwa niespodzianka

Firma Crytek zaprezentowała pokaz możliwości kolejnej aktualizacji swojego silnika grafiki i fizyki CryEngine. Nowe usprawnienia będą mogły być wykorzystywane przy okazji tworzenia kolejnych gier na PC i konsole. Kadry wideo sugerują też coś jeszcze.

Foto: YouTube @ CRYENGINE
Foto: YouTube @ CRYENGINE

Nowy CryEngine, nowe możliwości

Ostatnie serie kart Nvidia GeForce RTX 2000 i AMD Radeon 5000 to tradycyjne zwiększenie mocy, gdzieś trzeba ją spożytkować. Studio chwali się chociażby ujęciami z generowanej w czasie rzeczywistym wolumetrycznej mgły, albo w pełni dynamicznym światłem, symulacją fizyki lin, mechaniką pochylania się roślinności, kiedy postać przechodzi przez nią. Posługuje się przy tym ujęciami z gry Hunt: Showdown. Co nieco dziwne, to nie zupełna nowość, a tytuł, który miał premierę rok temu.

CRYENGINE 5.6 Tech Trailer

Druga część materiału to już przykłady z innych źródeł niż Hunt: Showdown. Nie są już nawet podpisane. Crytek ze swoim CryEngine zahacza o temat dynamicznego oświetlenia powierzchni, lin o niestandardowych segmentach (konkretnie chodzi o łańcuch) czy symulacji fizyki płótna materiału, wstążkowych efektów cząsteczkowych i wiele innych możliwości swojego silnika. Najlepiej po prostu samemu zobaczyć materiał.

Crysis remaster. Może jest szansa?

Zastanawiające są końcowe ujęcia wideo z prezentacji. Kawałek może przypominać miejsca znane z antycznej gry akcji studia Crytek jaką była Ryse: Son of Rome. Jednak zdecydowanie ciekawsze są dosłownie ostatnie sceny. Wielu komentatorów z branży uważa, że mogą być zapowiedzią remastera pierwszej części Crysis. W końcu dostajemy widoki znane właśnie z tej gry, ale na uprawionym silniku.

Źródło: gameworldobserver, crytek

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)