Facebook popularną przeglądarką internetową. Wyniki są niepokojące

Myśląc o rynku mobilnych przeglądarek internetowych, najczęściej zastanawiamy się nad udziałem Google Chrome, Safari i czy Firefox jeszcze żyje na smartfonach. Jednak interesujących danych dostarcza badanie przeprowadzone przez Mixpanel, firmę zajmującą się dostarczaniem usług analitycznych. Wynika z niego, że w USA użytkownicy często korzystają z przeglądarki, która nazywa się… Facebook.

Facebook popularną przeglądarką internetową. Wyniki są niepokojące

06.08.2018 | aktual.: 06.08.2018 20:46

Dane obejmują miliony użytkowników. Według nich, coraz bardziej znaczącą rolę na mobilnych urządzeniach odgrywa Facebook. W wybranych stanach USA, aplikacja Facebooka osiąga wynik na poziomie 13,74 proc. (Waszyngton). W pozostałych wynik ten często wynosi około 10 proc.

Wyniki jak najbardziej mogą być niepokojące. Oznaczają bowiem, że dla wielu użytkowników to Facebook stał się główny źródłem informacji. Nie opierają się oni na ręcznie wyszukanych materiałach, a tylko na treści, która pojawia się na stronie głównej Facebooka. Zanim treść się wyświetli, to z wykorzystaniem algorytmów jest dobierana do konkretnego użytkownika. Oczywiście materiały, które są niezgodne z polityką Facebooka, nie zostaną dostarczone.

Facebook ma ambitny plan walki z fake newsami, ale także z materiałami, które sam uzna za niewłaściwe. Mamy więc do czynienia z zamkniętą klatką, w której to dostępne są tylko materiały, które mogą przedstawiać jedyny, słuszny punkt widzenia.

Popularność Facebooka, jako jedynego źródła informacji, to także problem dla Google. W końcu to treści na Facebook stają się tymi głównymi i znika potrzeba częstego korzystania z wyszukiwarki. Cierpieć mogą także inne usługi, w tym YouTube. Oczywiście niekonieczne Google jest dobrą alternatywą dla Facebooka, bowiem podobnie jak największy serwis społecznościowy, firma także chce agregować wyłącznie treści, które uzna za poprawne i właściwe.

Pewnym pocieszeniem może być fakt, że Facebook wciąż nie stał się główną przeglądarką. Nadal na rynku amerykańskim dominuje mobilna wersja Safari, której średni udział wynosi prawie 60 proc. Wynika to z dużej popularności iOS-a (65,5 proc.). Następna pozycja należy do Google Chrome (32,48 proc.), natomiast Facebook zamyka podium (8,82 proc.).

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (111)