GG znów zapowiada wielki powrót, chce podbić rynek losowaniem numerów

Pamiętacie komunikator Gadu-Gadu, potem znany jako GG? Jeden z ważniejszych polskich programów pierwszego dziesięciolecia XXI wieku zapowiada wielki powrót. Komunikator wrócił do Polski po przejęciu przez firmę England.pl z Koszalina. Nowy właściciel czekał ponad pół roku od przejęcia, by poinformować o dalszych planach.

GG znów zapowiada wielki powrót, chce podbić rynek losowaniem numerów
GG znów zapowiada wielki powrót, chce podbić rynek losowaniem numerów

Przyszłość GG

Informację o powrocie „słoneczka” do Polski pierwszy raz usłyszeliśmy w marcu 2018 i wtedy była mowa o nowościach finansowych w GG. Ma to sens, gdyż nowy właściciel zajmuje się transferami pieniędzy między Polską i Wielką Brytanią. Zaczęłam wtedy podejrzewać, że komunikator mógłby dostać możliwość przesyłania pieniędzy i jednoczesnej rozmowy lub podobne ulepszenia z pogranicza techniki i finansów.

Oświadczenie prasowe od nowego właściciela Gadu-Gadu nie mówi jednak, jakich nowości finansowych w komunikatorze możemy się spodziewać. Więcej tam szumnych zapowiedzi kampanii marketingowych. Możemy się na przykład dowiedzieć, że zanim komunikator dostanie aktualizację, zmieniona zostanie szata graficzna strony gadu-gadu.pl, uruchomiony zostanie blog i kampania w mediach społecznościowych. Kampania pod hasłem #poGGadajmy ma być kierowana do osób w różnym wieku, od młodzieży, do seniorów. Gadu-Gadu ma łączyć rozmowy z przesyłaniem danych, a oto jedna z reklam, promujących komunikator:

Nie musisz mówić

Trzeba przyznać, że całkiem pomysłowa. Gdyby tylko poznawanie nowych ludzi przez internet zawsze tak dobrze się kończyło…

Pogoń za konkurencją

Wiemy na pewno, że do GG dotarła obsługa GIF-ów, czyli animowanych plików graficznych, a także zdjęć. To oznacza, że GG dogania 2019 rok. Pochwaliła się nimi Agnieszka Remus, współwłaścicielka England.pl.

Chcemy promować nie tylko sam komunikator, lecz także ideę komunikacji jako takiej. […] Wiadomości tekstowe pomagają okazać innym wsparcie i zainteresowanie. Ułatwiają to dodatki do tekstu: emotikony, gify (które niedawno wprowadziliśmy), możliwość wysyłania zdjęć.

Idea komunikacji tekstowej nie potrzebuje dodatkowego promowania w dzisiejszych realiach. Wizja, że firmie England.pl uda się przywrócić dawną świetność GG także do nich nie przystaje. W czasach, gdy internet był w powijakach, możliwość wylosowania numerka do rozmowy była nie lada urozmaiceniem w szarym życiu ludzi mających żałośnie wolne łącza. Dziś mamy aż nadto osób, z którymi rozmawiamy przez Messengera, WhatsAppa czy Skype'a. Słoneczko nie kojarzy się też ze współczesną komunikacją, a raczej z czymś niszowym i staromodnym, choć GG wciąż ma zagorzałych zwolenników. Zmiana tego wizerunku może zająć lata, choć wątpię, czy w ogóle jest możliwa.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (146)