Huawei ze świetną sprzedażą pomimo blokady USA, Apple traci udziały
Raport Gartnera za III kwartał 2019 roku podsumowuje sprzedaż smartfonów na całym świecie. Okazuje się, że pomimo blokady handlowej ze strony władz USA, sprzęt Huawei cieszy się stale rosnącą popularnością. Tego samego nie można powiedzieć o urządzeniach Apple'a.
29.11.2019 15:51
Gartner podaje, że wyniki uwzględniają wyłącznie smartfony sprzedane klientom końcowym, a nie dostawy do sieci handlowych czy telekomów. Metodologia pomiaru ma opierać się na analizie danych spływających z kanałów dystrybucji na całym świecie, z poprawką na nadpodaż u największych detalistów. I ponoć dobrze oddaje realne zapotrzebowanie.
Jak wynika z badania, liderem pozostaje Samsung. W III kwartale 2019 sprzedał ponad 79 mln urządzeń, co odpowiada 20,4 proc. udziału w rynku i jednocześnie stanowi 1,5 p.p. wzrost rok do roku. To jednak nieszczególnie zaskakujące. Ciekawiej dzieje się na kolejnych lokatach.
Na huaweia zdecydowało się blisko 66 mln ludzi, dając firmie z Shenzhen 17-proc. udział i 4,6 p.p. wzrostu. To największa dynamika rozwoju w całym zestawieniu Gartnera, na przekór kłodom rzucanym pod nogi przez władze Stanów Zjednoczonych. "Konsument coraz baczniej spogląda na stosunek jakości do ceny" – czytamy w podsumowaniu.
Trzecie w stawce Apple sprzedało niespełna 41 mln smartfonów, przy udziale równym 10,5 proc. Dokładnie o 1,3 p.p. mniej niż w analogicznym okresie rok temu.
Listę notowanych przedsiębiorstw zamykają, odpowiednio, Xiaomi (32 mln; 8,3 proc.; -0,2 p.p.) oraz Oppo (31 mln; 8 proc.; +0,1 p.p.). Pozostali producenci, niewymienieni z nazwy, złożyli się łącznie na około 139 mln sztuk, aż o 3,8 p.p. mniej niż w III kwartale 2018.
Krótko mówiąc, ogólna sprzedaż smartfonów utrzymuje się na relatywnie niezmiennym poziomie, ale czołowe Samsung i Huawei coraz bardziej zarysowują swą przewagę na tle reszty, jak bardzo nie staraliby walczyć z tym amerykańscy regulatorzy. Pachnie duopolem.