Która przeglądarka internetowa była najchętniej wybierana w 2017 roku?

Gdy przyjrzeć się przeglądarkom internetowym, ubiegły rok upłynął przede wszystkim w skupieniu wokół przełomowej wersji Firefoksa, który ze swoim nowym interfejsem i zmianami pod maską miał zrewolucjonizować rynek. Odczucia użytkowników są mieszane, ale bardziej obiektywny obraz całej sytuacji powinny dać statystyki. Przyjrzeliśmy się zatem jak na przestrzeni ostatniego roku zmienił się udział w rynku największych przeglądarek, sprawdzając statystyki gs.statcounter.

Która przeglądarka internetowa była najchętniej wybierana w 2017 roku?
Oskar Ziomek

03.01.2018 16:35

Okazuje się, że największy wzrost (ponad 30-procentowy) odnotowała Opera, a zaraz za nią Microsoft Edge (25%) oraz przeglądarka Yandex, ledwo łapiąc się do zestawienia, w którym przedstawiono wyłącznie te przeglądarki, których udział w rynku przekracza 1%. Dalej znajdziemy Safari oraz Chrome'a, zaś na minusie znalazł się Internet Explorer na równi właśnie z Firefoksem (w obydwu przypadkach zmiana wynosi -17%).

Zmiana udziału w rynku przeglądarek internetowych w Europie między grudniem 2016, a grudniem 2017 roku, źródło: gs.statcounter
Zmiana udziału w rynku przeglądarek internetowych w Europie między grudniem 2016, a grudniem 2017 roku, źródło: gs.statcounter

Chociaż zmiany procentowe wydają się spore, gdy spojrzymy na procentowy udział w rynku na przestrzeni ostatniego roku, sytuacja okazuje się dużo mniej dynamiczna. Nadal najpopularniejszą przeglądarką jest Google Chrome, a na drugim miejscu plasuje się Firefox. Co ciekawe, statystyki nadal wskazują na większą popularność Internet Explorera od nowocześniejszego Edge'a, mimo spadku popularności IE, zaś wzrostu właśnie w przypadku Edge'a.

Zmiana udziału w rynku przeglądarek internetowych w Europie między grudniem 2016, a grudniem 2017 roku, źródło: gs.statcounter
Zmiana udziału w rynku przeglądarek internetowych w Europie między grudniem 2016, a grudniem 2017 roku, źródło: gs.statcounter

Analizując wykresy warto również zwrócić uwagę na zauważalną zmianę krzywych Chrome'a i Firefoksa w ostatnich miesiącach 2017 roku. To czas, w którym Chrome zyskał, a Firefox stracił kilka punktów procentowych udziału w rynku. Bardzo możliwe, że zmiana spowodowana została przez niezadowolonych użytkowników najnowszej wersji Firefoksa, którzy zdecydowali się jednak wybrać Chrome'a.

Udziału w rynku przeglądarek internetowych w Europie w grudniu 2017 roku, źródło: gs.statcounter
Udziału w rynku przeglądarek internetowych w Europie w grudniu 2017 roku, źródło: gs.statcounter

Warto natomiast przypomnieć, że stabilne wydanie przełomowego Firefoksa miało premierę dopiero w listopadzie, więc postępujące już od września zmiany uzasadnić można decyzjami użytkowników, które zapadały najpewniej na bazie testów Firefoksa 57 w wersji beta, bądź już w wyniku zmian, jakie pojawiły się w Firefoksie 55 i 56.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (67)