Minecraft otrzyma wsparcie dla ray tracingu. NVIDIA chwali się efektownym trailerem
Minecraft to jeden z tych tytułów, których nikomu przedstawiać nie trzeba, ale też zarazem produkcja, delikatnie mówiąc, nie słynąca z najlepszej oprawy graficznej. Tymczasem Microsoft, aktualny deweloper gry, a także NVIDIA zapowiedzieli właśnie dodanie techniki śledzenia promieni.
Nie jest to pomysł zupełnie autorski, gdyż wcześniej z podobnymi inicjatywami wychodzili fani i moderzy. Teraz jednak mamy do czynienia z pełnym wsparciem producentów.
Jak ujawnia Saxs Persson, dyrektor kreatywny marki Minecraft, funkcje RTX są implementowane w najbardziej zaawansowanym z dostępnych modeli, przez tzw. trasowanie ścieżek (ang. path tracing). Podczas gdy w klasycznym ray tracingu źródła światła są z góry narzucone, path tracing korzysta z próbkowania losowego, pozwalając osiągnąć jeszcze bardziej zaawansowane efekty.
To rozwiązanie niezwykle wymagające pod względem sprzętowym, więc nie pojawia się w grach AAA. Tego rodzaju podejście można natomiast zobaczyć w Quake'u II RTX, gdzie skutecznie wykańcza nawet obliczeniowe monstra pokroju GeForce'a RTX 2080 Ti i RTX 2080.
Path tracing posłuży do oczywiście do generowania realistycznego oświetlenia, obok efektów takich jak globalna iluminacja, cienie, okluzja otoczenia i dynamiczne odbicia.
– RTX rozszerza świat Minecraft o zupełnie nowe doświadczenia. W klasycznym Minecraft blok złota jest po prostu żółty, a z włączonym ray tracingiem widzisz refleksy świetlne i odbicia, możesz nawet zobaczyć odbicie postaci – przekonuje Persson, cytowany w informacji prasowej.
Data premiery rozszerzenia nie została jeszcze podana. Za to już teraz obejrzeć można efektowny trailer, obrazowo przedstawiający nadchodzące zmiany w oprawie graficznej.