Mobilny Chrome wprowadzi wirtualną rzeczywistość na strony

Przyszłość przeglądania stron na urządzeniach mobilnych kształtuje się w ciekawy sposób. W becie Chrome'a 67 dla Androida zaimplementowane zostało API WebXR, pozwalające prezentować wirtualną rzeczywistość na stronach. Użytkownik musi jedynie mieć gogle, na przykład kartonowe.

Mobilny Chrome wprowadzi wirtualną rzeczywistość na strony

04.05.2018 10:30

API WebVR zostało zaprezentowane na początku 2016 roku jako możliwość umieszczania na stronach elementów VR – gier, aplikacji albo zdjęć 360°. Zawartość tego typu ma działać równie dobrze na goglach z wyższej półki, jak i smartfonie umieszczonym w goglach z kartonu. Standard był rozwijany i szlifowany, by działał na szerokiej gamie urządzeń, aż w lutym został uznany za gotowy.

Nową odsłoną API jest WebXR, zdolny prezentować zarówno wirtualną rzeczywistość, jak i rozszerzoną. Dzięki temu deweloperzy mogą umieszczać na stronach elementy korzystające w ARCore na Androidzie oraz ARKit na iOS-ie. Aplikacje tego typu będą działać w Chromie, zapewne już od wersji 67.

By sprawdzić samemu działanie WebXR należy na stronie z flagami (chrome://flags) włączyć #webxr. Warto też przejrzeć pozostałe flagi, pozwalające włączyć na przykład korzystania z kontrolera w grach VR. Google dostarczył nam też kilka aplikacji testowych.

Kolejną nowością jest możliwość przełączania kart w poziomie, a nie tylko w pionie. Można ją włączyć w ustawieniach flagą #enable-horizontal-tab-switcher. Plotka głosi, że ten sposób przełączania kart zostanie wprowadzony w Androidzie P jako domyślny.

Obraz
Obraz

Nie ma tu jednak żadnych nowych funkcji, zmienił się jedynie kierunek przesuwania kart. Wciąż nie został na stałe włączony nowy interfejs przeglądarki.

Betę przeglądarki Chrome 67 znajdziecie w naszej bazie aplikacji.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)