Mobilny Chrome wprowadzi wirtualną rzeczywistość na strony
Przyszłość przeglądania stron na urządzeniach mobilnych kształtuje się w ciekawy sposób. W becie Chrome'a 67 dla Androida zaimplementowane zostało API WebXR, pozwalające prezentować wirtualną rzeczywistość na stronach. Użytkownik musi jedynie mieć gogle, na przykład kartonowe.
04.05.2018 10:30
API WebVR zostało zaprezentowane na początku 2016 roku jako możliwość umieszczania na stronach elementów VR – gier, aplikacji albo zdjęć 360°. Zawartość tego typu ma działać równie dobrze na goglach z wyższej półki, jak i smartfonie umieszczonym w goglach z kartonu. Standard był rozwijany i szlifowany, by działał na szerokiej gamie urządzeń, aż w lutym został uznany za gotowy.
Nową odsłoną API jest WebXR, zdolny prezentować zarówno wirtualną rzeczywistość, jak i rozszerzoną. Dzięki temu deweloperzy mogą umieszczać na stronach elementy korzystające w ARCore na Androidzie oraz ARKit na iOS-ie. Aplikacje tego typu będą działać w Chromie, zapewne już od wersji 67.
By sprawdzić samemu działanie WebXR należy na stronie z flagami (chrome://flags) włączyć #webxr. Warto też przejrzeć pozostałe flagi, pozwalające włączyć na przykład korzystania z kontrolera w grach VR. Google dostarczył nam też kilka aplikacji testowych.
Kolejną nowością jest możliwość przełączania kart w poziomie, a nie tylko w pionie. Można ją włączyć w ustawieniach flagą #enable-horizontal-tab-switcher. Plotka głosi, że ten sposób przełączania kart zostanie wprowadzony w Androidzie P jako domyślny.
Nie ma tu jednak żadnych nowych funkcji, zmienił się jedynie kierunek przesuwania kart. Wciąż nie został na stałe włączony nowy interfejs przeglądarki.
Betę przeglądarki Chrome 67 znajdziecie w naszej bazie aplikacji.