Noir: Crytek pokazuje efektowne demo z raytracingiem na... karcie AMD Radeon
Studio Crytek, autorzy gier z serii Crysis i silnika Cryengine, przedstawiło niezwykle efektowne demo zatytułowane Noir, które wykorzystuje głośny ostatnimi czasy efekt raytracingu. I nie byłoby w tym nic szczególnego, gdyby nie fakt, że pokazówkę uruchomiono na karcie AMD Radeon RX Vega 56.
16.03.2019 08:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Demko zawiera kilka futurystycznych scen w konwencji zbliżonej do ostatniej części wspomnianego Crysisa. Jak podają twórcy, do jego stworzenia wykorzystano kilka elementów nadchodzącego silnika Cryengine 5, w tym autorskie rozwiązanie śledzenia promieni. Odpowiada ono za widoczne na ekranie refleksy świetlne i trzeba przyznać, robi ogromne wrażenie.
Raytracing dla wszystkich i to zoptymalizowany
A efekt WOW jest tym większy, że programiści nie skorzystali z gotowych funkcji RTX i rozszerzenia DXR, które forsuje Nvidia wraz z kartami graficznymi najnowszej generacji, GeForce RTX 20. Zamiast tego stworzyli własne instrukcje, wykorzystując czyste API i rozkazy niskiego poziomu.
NEON NOIR: Real-Time Ray Traced Reflections - Achieved With CRYENGINE
Według ujawnionych informacji, raytracing w tym wydaniu jest kompatybilny z każdą kartą graficzną wspierającą API DirectX 12 i/lub Vulkan, a na dodatek lepiej zoptymalizowany niż w przypadku konkurencyjnych rozwiązań. Na dowód demko uruchomiono na platformie z Vegą 56, czyli sprzętem z roku 2017, który prezentuje wydajność niższą od GeForce'a RTX 2060.
Przyznajcie, po takiej pokazówce aż chce się powiedzieć: dajcie Crysisa 4. Nie żeby to miała być jakaś wybitna produkcja, ale na pewno może być... wybitnie efektowna.