Nowa aplikacja Google z funkcją śledzenia sugerowanych treści
Google ogłosiło nowości w aplikacji Google, która ma teraz być jeszcze bardziej spersonalizowana. Firma w opublikowanym wpisie na swoim oficjalnym blogu wspomina, że mamy wiele wspólnych cech, ale każdy jest inny i to właśnie to stwierdzenie przyświecało przy projektowaniu nowości. W końcu kto inny, jak nie Google, zna lepiej nasze preferencje.
Wprowadzone w grudniu zeszłego roku nowości w źródle treści wykorzystują algorytmy uczenia maszynowego. Pozwalają one przewidzieć zainteresowania konkretnego użytkownika i dostarczenia mu bardziej spersonalizowanych treści. Po zbadaniu preferencji, pojawiają się odpowiednio dobrane karty, prezentujące wydarzenia sportowe z ulubionymi drużynami, interesujące wiadomości, dobrane filmy i nową muzykę.
Nowa wersja aplikacji Google przynosi kolejne usprawnienia. Teraz będą uwzględniane nie tylko zebrane przez Google dane o danym użytkowniku, ale także trendy z naszej okolicy i całego świata. Oczywiście im częściej będziemy korzystać z Google i im więcej danych prześlemy na serwery firmy, tym bardziej spersonalizowane informacje dostaniemy w kanale wiadomości.
Google przyznaje, że mimo zaprzęgnięcia algorytmów uczących się użytkownika, nie zawsze możliwe jest dostarczenie nowych tematów, które byłyby interesujące. W związku z tym do aplikacji zostaje wprowadzony nowy przycisk Śledź. Pojawia się on przy wybranych wynikach wyszukiwania i pozwala dodać do źródła treści nowe tematy, przykładowo informacje o danym filmie czy grze komputerowej.
Kolejna nowość to dostarczenie dodatkowych źródeł do danej wiadomości. Wyświetlane są powiązane artykuły, co w założeniach ma pozwolić m.in. na zapoznanie się z innymi punktami widzenia z różnych źródeł. Drugim celem jest zapewnienie głębszego poznania tematu.