Nowe reklamy w Windows 10: aplikacje strumieniowane wewnątrz aplikacji

Wraz z premierą Windowsa 10, Microsoft wkroczył na ścieżkę dotąd nieprzetartą. Przyzwyczailiśmy się do reklam w telewizji, radiu, Internecie, czy nawet aplikacjach, jednak dla wielu treści reklamowe pojawiające się w natywnym środowisku systemu operacyjnego na komputerze osobistym to już za wiele. Ze wspomnianej ścieżki cofnąć się jednak nie sposób, więc Microsoft śmiało brnie dalej: wkrótce w Windowsie 10 pojawią się grywalne, interaktywne reklamy.

Nowe reklamy w Windows 10: aplikacje strumieniowane wewnątrz aplikacji

10.03.2017 | aktual.: 10.03.2017 11:09

Oficjalny komunikat w tej sprawie ukazał się na blogu dla deweloperów. U podstaw pomysłu wprowadzenia interaktywnych reklam leży chęć wyeliminowania konieczności opuszczania aplikacji, by zapoznać się z reklamowanym programem. Dotąd, gdy w oknie programu widzieliśmy treść promującą inny program, np. tego samego twórcy, to po kliknięciu przenoszeni byliśmy Windows Store.

Obraz

To właśnie ten aspekt chce zmienić Microsoft. Dzięki interaktywnym reklamom, po kliknięciu linka, możliwe będzie rozpoczęcie strumieniowania aplikacji z serwerów Microsoftu. Przez trzy minuty użytkownik będzie mógł korzystać z programu zupełnie tak, jakby była zainstalowana na jego urządzeniu. Po takiej prezentacji pojawi się przycisk pozwalający na instalację. Po jego kliknięciu, użytkownik zostanie przeniesiony do Windows Store i będzie mógł zainstalować aplikację.

Microsoft chwali się, że do rozpoczęcia korzystania z nowej formy reklam nie jest konieczna żadna dodatkowa praca programisty. W ostatnim czasie o podobnych nowościach informowaliśmy w kontekście Androida, dzięki którym w reklamie będzie można na przykład pograć w promowaną grę.

Programy

Zobacz więcej
Komentarze (106)