Openage: powstaje otwarty, darmowy klon legendarnego Age of Empires II

Rasowy fan strategii czasu rzeczywistego zapewne zna serię Age of Empires wydawaną przez Microsoft. Każda kolejna część tej gry stawała się w zasadzie tytułem kultowym, który na długo zapadał graczom w pamięci. Mamy dobre wieści dla fanów: powstaje darmowa, otwarta wersja tej gry pod nazwą openage. Co ciekawe, osoby korzystające z Windowsa najprawdopodobniej szybko jej nie zobaczą.

Openage: powstaje otwarty, darmowy klon legendarnego Age of Empires II
Redakcja

03.11.2014 18:12

Projekt jest rozwijany przez grupę wolontariuszy, których urzekło Age of Empires II. To właśnie ta część stała się bazą dla projektu, swoistym wyznacznikiem jakości, oraz zbiorem funkcji do wdrożenia samodzielnie. Projekt wykorzystuje oryginalne dźwięki i grafiki z AoE II, ale ze zrozumiałych powodów licencyjnych, nie będzie razem z nimi dystrybuowany. Do działania konieczne więc będzie posiadanie oryginalnej wersji gry, lub jej remake znanego pod nazwą Age of Empires II: HD. Twórcy celują przede wszystkim w użytkowników korzystających z systemu Linux, cały projekt jest natomiast otwarty, dostępny w serwisie GitHub na licencji GNU GPLv3.

Obraz

Rdzeń gry jest pisany od podstaw przy użyciu C++, ale to nie jedyny język i biblioteki, jakie są tutaj wykorzystywane. Dla przykładu Python służy do oskryptowania i konwersji plików multimedialnych, OpenGL 2.1 do renderingu i shaderów, a kodek Opus do obsługi dźwięku. Celem jest stworzenie gry, która wygląda i działa jak oryginalne Age of Empires – twórcy zaznaczają jednak, że nie jest to proste, bo jej dokumentacja jest niekompletna i niektóre elementy będą wykonywane w ramach metody prób i błędów. Zniesione zostaną niektóre z ograniczeń jak np. możliwość jednoczesnego zaznaczenia tylko 30 jednostek. Wdrożony zostanie tryb gry wieloosobowej, możliwe, że ulepszona zostanie także sztuczna inteligencja przeciwników. Choć gra będzie wymagała niektórych oryginalnych plików, nie zagramy po sieci z jej posiadaczami, niemożliwe będzie także przenoszenie np. zapisów gier pomiędzy tymi dwoma tworami.

Nikt z osób tworzących grę nie używa systemu Windows, port dla niego nie powstanie więc zbyt szybko, bo nie jest sprawą priorytetową. Wykorzystywane w projekcie rozwiązania są multiplatformowe, w teorii nie powinno więc to być aż tak wielkim problemem dla kogoś, to zdecydowałby się na jego stworzenie. Każdy zainteresowany może dołączyć do projektu i pomóc w jego rozwoju. Uprzedzamy jednak: po opisie umieszczonym na GitHubie widać, że autorzy mają specyficzne podejście do sprawy (np. nie chcą zgłoszeń błędów ani pomysłów, bo gra jest idealna taka, jaka jest). Projektowi życzymy powodzenia, a osoby, które nie grały nigdy w Age of Empires II, zapraszamy do jak najszybszego odrobienia zaległości.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (55)