PlayStation 5: znamy szczegóły dot. nowej konsoli (na żywo)

Punktualnie o godzinie 17.00 startuje konferencja Sony, którą producent reklamuje jako PlayStation 5 deep dive. Czego należy się spodziewać? Zapewne pierwszych konkretów dot. PS5, w tym najważniejszego – specyfikacji technicznej. Na żywo wydarzenie można śledzić tutaj. My mamy dla Was jego tekstową relację.

fot. Shutterstock.com
fot. Shutterstock.com
Piotr Urbaniak

Strona wymaga ręcznego odświeżania poprzez F5.

The Road to PS5

The Road to PS5 – relacja tekstowa

[17:55] I to byłoby na tyle. Gier nie zobaczyliśmy. Wyglądu konsoli także.

[17:51] Osiem rdzeni Zen 2 @ 3,0 – 3,5 GHz (Xbox: 3,6 – 3,8 GHz).

[17:48] Również ciekawe: karta graficzna poprowadzi wektorowo obliczenia związane z dźwiękiem obiektowym. Delikatne nawiązanie do tego, co robiono na Cellu w PS3.

[17:45] Komunały o istocie dźwięku przestrzennego.

[17:40] Maksymalne taktowanie grafiki 2,23 GHz, ale będzie spadać, jeśli wymusi to charakterystyka obciążenia. Niecałe 10,3 TFLOPS.

[17:38] 36 CU w GPU (2304 procesory strumieniowe). Dla odniesienia – Xbox Series X to 52 CU, a więc 3328 procesorów strumieniowych.

[17:32] RDNA 2. Lecą informacje o architekturze. Słyszeliśmy już to samo od AMD i Microsoftu.

[17:30] PlayStation 5 odpali gry z PS4.

[17:29] Oho, Cerny tłumaczy, że wyrażanie wydajności w TFLOPS jest błędne. W przypadku PS4 Pro nie miał takich wątpliwości. Wniosek? Xbox Series X jest mimo wszystko mocniejszy.

[17:28] Jest ray tracing i Primitive Shaders.

[17:27] – Damy graczom znać, które dyski współpracują z PlayStation 5 optymalnie – mówi Cerny. Wygląda na to, że Sony będzie w jakiś sposób certyfikować nośniki firm trzecich i stworzy odpowiednią listę kompatybilności.

[17:23] Obok wbudowanego dysku SSD, PS5 obsłuży zewnętrzne dyski SATA (na USB 3.0?). Gracze otrzymają ponadto możliwość instalacji dodatkowego dysku M.2 PCIe 4.0.

[17:21] Ciekawe rozwiązanie: SoC konsoli, wyposażony w rdzenie Zen 2, będzie istotnie agregował całą logikę platformy, włącznie z kontrolerem SSD i jego pamięcią SRAM.

[17:19] Przepustowość I/O na poziomie 5,5 GB/s. Nie wiadomo na razie, jak to się ma do możliwości samego nośnika. Interfejs PCI Expresss 4.0.

[17:16] 16 GB RAM GDDR6, do tego szybki SSD w PlayStation 5 potwierdzone. Ten drugi będzie mógł służyć jako rozszerzenie pamięci operacyjnej. Podobny zabieg jak w Xboksie Series X.

[17:11] – Załadowanie 1 GB danych na dysku HDD zajmuje nawet 20 sekund (...) to sabotaż – kontynuuje Mark Cerny.

[17:09] Raz jeszcze słyszymy o istocie dysków SSD. Szybsze wczytywanie gier, dostęp do danych itd. — komunały.

[17:07] Cerny mówi o dotychczasowych konsolach Sony. Jak zauważa, od PS1 aż do PS3 włącznie firma robiła rewolucję, zmieniając całą architekturę. – Wymagało to od deweloperów, aby «przedstawili» się na nowy system – tłumaczy. Przejście z PS4 na PS5 ma być płynne i nie zmuszać do dodatkowej nauki.

[17:03] Główny architekt PlayStation 5, Mark Cerny, potwierdził, że zamierza mówić o kwestiach związanych z hardware'em.

[17:01] Ruszamy!

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (75)