Przez Denuvo liczba klatek w grach spada, a poziomy ładują się dłużej

Kolejna gra chroniona przed piratami przez podobno niezatapialne Denuvo została złamana. Tym razem nie mamy do czynienia z podbiciem rekordu, jak miało to miejsce w przypadku Syberii, ale z pokazaniem poważnych wad stosowania zabezpieczeń DRM. Po zdjęciu zabezpieczeń pirackich, gra RiME „odżyła”, zapewniając odczuwalnie lepszą płynność działania.

Przez Denuvo liczba klatek w grach spada, a poziomy ładują się dłużej

Zabezpieczenia Denuvo miały skończyć z piractwem. Faktycznie z początku nowy DRM opierał się wszelkim próbom ataku, ale gdy padła pierwsza gra z Denuvo, to złamanie kolejnych tytułów było kwestią czasu. Resident Evil 7 wytrzymało ledwo 5 dni, a trzecia część Syberii wytrwała tylko 3 dni, szybko zdobywając popularność na serwisach z pirackimi treściami.

Syberia III pokazała najpoważniejszą wadę Denuvo. Pirat, który ściągnął grę, nie tylko nie odczuwał, że była ona kiedyś zabezpieczona jednym z najlepszych DRM, ale dostawał produkt lepiej zoptymalizowany niż ci, którzy kupili oryginalną kopię. Crakerzy pochwalili się wówczas, że całkowicie pozbyli się zabezpieczeń, co odczuwalnie przełożyło się na szybkości uruchamiania gra, a nawet na większą liczbę klatek na sekundę podczas samej rozgrywki.

Kolejna gra z Denuvo została złamana, tym razem wytrzymując 5 dni. Co ciekawe, twórcy uwolnionego z macek DRM tytułu RiME, ogłosili wcześniej, że jeśli piratom uda się złamać zabezpieczenia, to całkowicie pozbędą się Denuvo z gry.

RiME - Reveal Trailer | PS4

Denuvo w RiME powoduje zauważalne spadki płynności i przycięcia. Ponadto wydłuża czas ładowania poziomów i wczytywania zapisów stanu gry. Jak podają piraci, którzy złamali zabezpieczenia, spowodowane jest to ogromną ilością zapytań wysłanych przez Denuvo. Tak zwanych triggerów podczas samego wczytywania gry może być nawet 300 tys. Wykorzystywana jest do tego znaczna część mocy obliczeniowej komputera, co właśnie przekłada się na zauważalne spadki wydajności.

W innych grach z Denuvo, takich jak Prey czy Sniper Ghost Worrior 3, liczba wysyłanych zapytań ma nie przekraczać 1 tys. Wracając do RiME, wspomniane 300 tys. triggerów to jednak dopiero początek, bowiem po koło 30 minutach gry, mamy do czynienia z 2 milionami zapytań. Zastosowane zabezpieczenie wysyła od 10 do 30 zapytań w ciągu każdej sekundy, co ma wpływ na liczbę klatek na sekundę.

Twórcy RiME, studio Tequila Works, zgodnie z wcześniejszą obietnicą usunęli Denuvo z gry. To dobra wiadomość, bowiem posiadacze oryginalnych kopii odczują wzrost wydajności. Jednakże co z innymi grami z Denuvo? Najpewniej piraci będą cieszyć się większą liczbą klatek na sekundę i krótszymi ekranami ładowania, a posiadaczom oryginalnych kopii pozostanie męczyć się z niewygodnym DRM.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (111)