Ranking popularności przeglądarek: pozycja Firefoksa w Polsce może zaskakiwać

W Internecie bardzo często pisze się o popularności wybranych przeglądarek, ale statystyki dotyczą najczęściej danych z całego świata. Własne badania przeprowadziła w tym zakresie firma Gemius, publikując dane najchętniej wykorzystywanych przeglądarek internetowych w Polsce. Na pierwszym miejscu znalazł się Google Chrome, później Firefox, zaś na trzecim miejscu uplasowała się Opera.

Ranking popularności przeglądarek: pozycja Firefoksa w Polsce może zaskakiwać
Oskar Ziomek

Różnice między programami są wyraźne. Analizowany był wyłącznie ruch generowany w kwietniu przez przeglądarki zainstalowane na komputerach osobistych i laptopach. Okazuje się, że aż 50% użytkowników korzystało z Chrome'a, 32% z Firefoksa i tylko 7% z Opery. Pozostała część to inne przeglądarki, których nazw Gemius nie precyzuje.

Połowa polskich internautów korzysta z Chrome'a, źródło: Gemius Polska.
Połowa polskich internautów korzysta z Chrome'a, źródło: Gemius Polska.

Badanie przeprowadzane było jednak nie tylko w Polsce i nie tylko tutaj Chrome okazał się najchętniej wybieraną przeglądarką. Na pierwszym miejscu przeglądarka znalazła się także w Turcji, Mołdawii, Bośni i Hercegowinie, Rumunii oraz Serbii. W Turcji przewaga przeglądarki Google'a będzie trudna w najbliższym czasie do przebicia – z Chrome'a łączyło się tam w kwietniu aż 83% użytkowników.

Co ciekawe, choć Firefox w żadnym z badanych krajów nie zajął pierwszego miejsca, to wynik w Polsce jest najwyższym z nich. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się kolejno Luksemburg i Węgry z wynikami odpowiednio 28 i 27%. W Turcji, gdzie dominuje Chrome, z Firefoksa korzysta tylko 4% użytkowników.

Wśród analizowanych krajów Firefox wykorzystywany jest najchętniej w Polsce, źródło: Gemius Polska.
Wśród analizowanych krajów Firefox wykorzystywany jest najchętniej w Polsce, źródło: Gemius Polska.

Opera, z której według badania w Polsce korzysta tylko 7% użytkowników, jest najbardziej popularna na Białorusi – tutaj ruch z Opery to aż 25%. Na drugim miejscu znalazła się Ukraina (15%), na trzecim Rosja (8%), a na czwartym Polska ze wspominanym wynikiem 7%. Co ciekawe, w Luksemburgu z Opery korzysta mniej niż 1% użytkowników.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (78)