Volvo i Nvidia pracują nad komputerem opartym na SI dla aut nowej generacji
Volvo i Nvidia pracują nad komputerem z obsługą sztucznej inteligencji, który zostanie wykorzystany w samochodach nowej generacji. Pierwsze egzemplarze trafią do oferty na początku przyszłej dekady. Jak widać, producenci nie czekają i powoli wdrażają SI do oferty, choć na chwilę obecną jest to określenie nieco na wyrost.
11.10.2018 11:59
Główny komputer oparty jest na technologii Drive AGX Xavier firmy Nvidia, która zostanie przyjęta przez nadchodzące pojazdy oparte na Scalable Product Architecture 2 (SPA2). Obie firmy współpracują ze sobą od zeszłego roku, kiedy to rozpoczęły wspólne opracowywanie zaawansowanych systemów i oprogramowania do samochodów autonomicznych. Zapowiadana nowość jest zapewne jednym z pierwszych owoców współpracy. Miejmy nadzieję, że nie ostatnich.
"Udane uruchomienie autonomicznego napędu będzie wymagało ogromnej mocy obliczeniowej, jak również stałego postępu w sztucznej inteligencji" - powiedział szef Volvo Hakan Samuelsson. "Nasza umowa z Nvidią jest ważnym elementem tej układanki i pomaga nam bezpiecznie zaoferować w pełni autonomiczne samochody Volvo dla naszych klientów."
Nowa platforma obliczeniowa powinna umożliwić Volvo podjęcie znacznych kroków w zakresie wdrażania zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, technologii zarządzania energią, a nawet opcji personalizacji w samochodzie. W międzyczasie, dzięki wprowadzeniu zaawansowanych możliwości percepcji 360 stopni i systemu monitorowania kierowcy, nowy podstawowy komputer pomoże Volvo wdrożyć pierwsze w pełni autonomiczne samochody.
"Jako światowy lider w technologii bezpieczeństwa i innowacji, Volvo rozumie, że istnieje bezpośredni związek między bezpieczeństwem, komfortem i możliwościami komputerowymi w pojeździe", dodał założyciel i dyrektor generalny Nvidii, Jensen Huang.
Zbliżająca się architektura pojazdów SPA2 firmy Volvo podąża śladem wielokrotnie nagradzanej architektury modułowej samochodów SPA, która obsługuje obecnie nowe modele z serii 90 i 60. To, co zrobi SPA2, to wykorzystać obecne zalety stosowanej platformy, dodając nowe technologie, takie jak elektryfikacja, łączność i autonomiczny napęd. Miejmy nadzieję, że zarówno jakość zastosowanej technologii, jak również podejście potencjalnych klientów i specjalistów z branży ulegną znacznej poprawie.