Adobe Acrobat w Microsoft Teams. Szansa na wygodniejszą obsługę PDF‑ów
Microsoft Teams jest teraz jeszcze bardziej zintegrowany z Adobe Acrobatem. Wyświetlanie i edycja PDF-ów w pracy może być więc wygodniejsza - włączając w to równoległe otwieranie tych samych dokumentów przez kilka osób.
Edycja plików PDF wielu osobom kojarzy się z Adobe Acrobatem. Kilka miesięcy temu został on zintegrowany z Microsoft Teams, a teraz użytkownicy zyskują dodatkowe opcje. Aplikacje współpracują jeszcze bardziej - otrzymane pliki PDF można otwierać bezpośrednio w Acrobacie bez opuszczania Teamsa, ponadto w czasie rzeczywistym wyświetlać i komentować w kilka osób, co powinno ułatwić pracę w wielu sytuacjach.
O szczegółach integracji Acrobata z Teamsem można przeczytać w komunikacie prasowym na blogu Adobe. Producent tłumaczy, że udostępniane PDF-y trafiają do chmury Adobe, skąd są usuwane po 24 godzinach. Dokumenty są cały czas przesyłane w formie zaszyfrowanej, a po zmodyfikowaniu przez użytkowników Teamsa, trafiają ponownie do SharePointa lub OneDrive'a.
Co warte podkreślenia, możliwość wykorzystania Acrobata jako domyślnego narzędzia do obsługi PDF-ów w komunikatorze wymaga wcześniejszego skonfigurowania przez administratora Teamsa w danej organizacji. Później można także rozważyć skorzystanie z płatnych planów, by zyskać dodatkowe opcje. Edycje Standard oraz Pro pozwalają m.in. na zabezpieczanie PDF-ów hasłem i ich kompresowanie.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl