Adobe wzmacnia swoją chmurę Creative Cloud: kupuje Fotolię
Internetowa chmura Creative Cloud stworzona i promowana przez Adobe zyskuje właśnie ogromny atut – amerykańska firma zdecydowała się na zakup Fotolii, jednego z największych serwisów fotografii stockowej. Przedsiębiorstwo poinformowało, że dzięki tej zmianie dostęp do zdjęć, obrazków, grafików i filmów HD, a także ich zakup będą jeszcze łatwiejsze niż do tej pory.
12.12.2014 13:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Serwis Fotolia został założony w 2005 roku. Pozwala on na zakup zdjęć stockowych, czyli fotografii profesjonalnej i półprofesjonalnej o najróżniejszej tematyce. Tego typu grafiki są szeroko wykorzystywane zarówno przez grafików, jak i przez twórców innego typu treści np. blogi internetowe, serwisy tematyczne i portale skupiające swoje społeczności. W bazie Fotolii znaleźć można obecnie ponad 34 miliony zdjęć i materiałów wideo o jakości HD, każdy może więc znaleźć coś dla siebie, zarówno pod względem treści jak i cenowej. Serwis ten to także szansa na zarobek dla osób, które zajmują się robieniem zdjęć – na jego łamach mogą być one sprzedawane.
Szacuje się, że materiały zgromadzone w serwisie są warte obecnie ponad 800 milionów dolarów. Usługa zostanie zintegrowana z chmurą Creative Cloud, która wystartowała w maju 2012 roku. Jej subskrybenci mogą korzystać z dostępnego w chmurze oprogramowania, a za jakiś czas z jej poziomu będą mogli także kupić wszystkie potrzebne przy pracy grafiki stockowe. Najprawdopodobniej niektóre z planów subskrypcyjnych będą już zawierały dostęp wliczony w cenę. Możliwe jest także połączenie z usługą Behance, która służy do autopromocji i tworzenia portfolio.
Zakup ten nie oznacza, że Fotolia definitywnie kończy swoją działalność. Adobe widząc popularność tej usługi nie chce jej zabijać – serwis nadal będzie dostępny jako zupełnie oddzielna strona przeznaczona dla osób, które szukają odpowiednich zdjęć, ale nie są zainteresowane Creative Cloud.