Adobe zaczyna współpracę z Unity
Firma Adobe ogłosiła wejście w oficjalne partnerstwo z Unity Technologies — twórcami popularnego silnika wykorzystywanego w grach, używanego między innymi w wielu zaawansowanych produkcjach przeglądarkowych. Ujmując rzecz w skrócie, wspólnymi siłami pomogą deweloperom przekładać ich projekty w Unity na Flasha. A jest o co walczyć — z powodu popularności gier działających w przeglądarce (głównie społecznościowych) szacuje się, że rynek webowych dzieł do 2014 roku niemal podwoi swoją wartość.
29.03.2012 14:51
Eksport do Flasha został wprowadzony co prawda pod koniec zeszłego roku, niemniej dopiero teraz tą możliwością zainteresował się sam Adobe. Współpraca zaowocuje lepszym oraz szybszym wsparciem dla zainteresowanych, a gigant oprogramowania zapowiada, że to jeden z pierwszych kroków, mających na celu wyjście naprzeciw potrzebom producentów gier. Wrażenia mają być porównywalne z graniem na konsoli, od której, zdaniem Adobe, propozycje przeglądarkowe coraz silniej nas odciągają.
Jesteśmy podekscytowani mogąc zaoferować 260 tysiącom aktywnych deweloperów, tworzących gry i aplikacje w Unity, możliwość skorzystania z niespotykanego zasięgu Adobe Flash Playera na przestrzeni wszystkich najważniejszych przeglądarek WWW na ponad miliardzie komputerów — cieszy się szef Unity Technologies David Helgason. Będą mogli uzyskać oszałamiającą wydajność dzięki sprzętowemu wsparciu wyświetlania grafiki poprzez Stage3D — dodaje. Zadowolony jest również Kevin Chou, CEO Kabam — pioniera darmowych, socjalnych gier MMO. Kabam polega na ogromnej bazie użytkowników, którzy mają zainstalowanego Flash Playera, aby dotrzeć do „legionów” graczy. Tym samym Kabam zapowiedział kolejną linię gier nowej generacji, których estetyka i efektowność będą czerpać pełnymi garściami z możliwości Flash Playera. Z nowości mają zamiar skorzystać również między innymi KIXEYE czy Frima Studio.
Dostęp do sprzętu i pamięci dla bardziej wymagających aplikacji zapewnią dodatkowe API FlashPlayera 11.2 z pakietu „Premium”. Dzięki nim gry będzie można publikować w wersji zarówno dla przeglądarek, jak i jako samodzielne aplikacje mobilne wykorzystujące Adobe AIR. Stąd możliwe będzie umieszczenie tytułów w App Store, Android Market i innych sklepach tego typu. Do 1 sierpnia wszyscy wydawcy mogą testować możliwości API za darmo. Później korzystanie z rozszerzonych możliwości Flash Playera będzie płatne… jeśli ktoś zarobi powyżej 50 tysięcy dolarów na wydanych z ich użyciem aplikacjach. Szczegóły wykorzystania Adobe Flash Playera 11.2 i Adobe AIR 3.2 w grach zostały opisane na blogu Adobe.