Alior Bank nie działa. Klienci odcięci od pieniędzy (aktualizacja)
Alior Bank zmaga się z awarią. Klienci mają problem z dostępem do bankowości internetowej, zwłaszcza w przypadku korzystania z aplikacji mobilnej banku.
Z informacji pokazywanych przez serwis Downdetector wynika, że awaria rozpoczęła się 3 czerwca ok. godziny 10:30. Liczba raportów spływających od użytkowników z całej Polski jest już dość duża. Co przy tym istotne, ok. godziny 11:00 zgłoszeń o problemach cały czas przybywa.
Z komentarzy publikowanych przez klientów Alior Bank wynika, że problemem jest przede wszystkim bankowość mobilna. Aplikacja na smartfony długo się ładuje, a finalnie w wielu przypadkach i tak się nie uruchamia. Tego typu problemy potwierdziliśmy również w naszej redakcji.
Czas rozwiązania awarii pozostaje nieznany.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Aktualizacja, godz. 21:45
Awaria aplikacji Alior Mobile wciąż trwa - po jej uruchomieniu, użytkownicy otrzymują następujący komunikat:
"Aplikacja Alior Mobile jest obecnie niedostępna. Transakcje możesz wykonywać poprzez Alior Online (bankowość internetowa). Autoryzujesz je kodem SMS lub PUSHEM (klikając bezpośrednio w PUSH). Przepraszamy za utrudnienia."
Alior Bank zachęca do korzystania z bankowości elektronicznej. Ze względu na większe zainteresowanie serwisem internetowym, bank pracuje nad poprawieniem wydajności systemu.
Bank jednocześnie przestrzega przed cyberprzestępcami, którzy mogą chcieć wykorzystać sytuację i wysyłać wiadomości nakłaniające do podawania danych do logowania lub odsyłać do fałszywych stron logowania.
Aktualizacja, godz. 0:30
Około północy wyraźnie spadła liczba zgłoszonych awarii w serwisie Downdetector. O godz. 0:30 bank poinformował na Facebooku, że jego aplikacja mobilna i bankowość internetowa działają prawidłowo.
Mateusz Tomczak, dziennikarz dobreprogramy.pl