Allegro szykuje zmiany. Pozwoli w łatwy sposób anulować zakupy
Jeżeli zdarzyło wam się omyłkowo kliknąć opcję "Kup teraz" na Allegro, to ucieszy was wiadomość, że już od lipca będzie można o wiele łatwiej rozwiązać tego typu sytuacje.
Od 1 lipca br. Allegro planuje ułatwić formalności w przypadku nietrafionych lub przypadkowych zakupów. W związku z tym każdy użytkownik będzie miał trzy dni na anulowanie zakupów u wszystkich sprzedawców z kontami firmowymi, o ile status zamówienia nie zmienił się na:
- "W realizacji",
- "Przygotowane do wysyłki",
- "Wysłane".
Opcja będzie dostępna jedynie dla prywatnych kupujących, którzy nie zaznaczyli, że chcą otrzymać fakturę za zamówienie.
"Anulowanie zakupu jest wygodną formą rezygnacji z zamówienia w przypadku, gdy klient pomyli się podczas zakupu lub wypełniania formularza opcji dostawy i płatności", zapewnia Allegro w wydanym komunikacie dla sprzedających.
Firma dodaje również, że w przypadku anulowania zamówienia przez kupującego, sprzedawca otrzyma zwrot prowizji bez wypełniania wniosku. W przypadku, gdy kupujący opłacił zamówienie, a następnie je anulował - zwrot prowizji nastąpi po zwróceniu środków kupującemu.
Sprzedawcy mogą również aktywować automatyczny zwrot środków dla kupującego, jeżeli ten anuluje zamówienie. "Wówczas, jeśli będziesz mieć na saldzie odpowiednią kwotę, kupujący natychmiast dostanie od Ciebie zwrot swojej wpłaty, a Ty otrzymasz rabat transakcyjny (zwrot prowizji) za to zamówienie", dodaje firma.
Allegro automatycznie anuluje zamówienia
Od 1 lipca możemy spodziewać się jeszcze jednej zmiany - Allegro będzie automatycznie anulować zamówienia, które nie zostały opłacone w ciągu 7 dni, jeśli przy zakupie skorzystaliśmy z opcji "Kup teraz".
Jeżeli zakupu dokonano poprzez licytację, to nieopłacone zamówienie zostanie automatycznie anulowane w ciągu 30 dni. Dodatkowo sprzedawca będzie mógł skasować je już po 7 dniach, jeżeli kupujący nie uiści opłaty.
Aplikację Allegro pobierzecie na urządzenia z Androidem lub iOS-em z naszego katalogu oprogramowania.