Android Auto: ciekawy sposób na wymuszenie interfejsu Coolwalk

Android Auto, chociaż ostatnio jest szczególnie często aktualizowany przez Google'a, ma swoje wady. Jedną z nich jest zaskakująco wolne wdrażanie interjfesu Coolwalk - odświeżonego wzornictwa menu, które pozwala dzielić ekran na kilka aplikacji niezależnie od proporcji. Nasz czytelnik Damian rzucił nowe światło na ten problem.

Android Auto
Android Auto
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek
Oskar Ziomek

System Android Auto od kilku miesięcy powinien oferować interfejs Coolwalk w samochodach, a przynajmniej tak można wnioskować na podstawie kolejnych doniesień od samych kierowców, którzy zyskują nowy interfejs w swoich telefonach i autach. Co ciekawe, zmiana nie zależy od wersji Androida Auto w smartfonie, ale od decyzji Google'a, który włącza nową opcję partiami po stronie serwera.

Innymi słowy - teoretycznie nie da się tego przyspieszyć i pozostaje czekać, aż Android Auto postanowi pewnego razu zadziałać w nowym trybie. Co ciekawe jednak, nasz czytelnik Damian doprowadził do włączenia interfejsu Coolwalk w Androidzie Auto w zaskakujący sposób.

Stopklatka z oficjalnej animacji o interfejsie Coolwalk
Stopklatka z oficjalnej animacji o interfejsie Coolwalk© Google, YouTube

Nasz czytelnik opisuje, że nie mógł korzystać z Coolwalka w Volkswagenie Tiguanie z 2021 roku, póki nie podłączył telefonu do innego samochodu (tutaj z tanim, chińskim radiem MJDOUD obsługującym Androida Auto i Apple CarPlay). Jak podaje, w przypadku Samsunga Note'a 10 takie podłączenie aktywowało Coolwalk i od tego momentu działa także po podłączeniu telefonu do Tiguana.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Chociaż nie ma pewności, czy to nie przypadek, operację udało się powtórzyć także w innym telefonie. Należy podkreślić, że także był to smartfon Samsunga, choć w tym przypadku model z serii A. Być może jesteśmy świadkami przypadku, ale z drugiej strony niewykluczone, że Google z jakichś przyczyn uzależnia aktywację Coolwalka na przykład od liczby odbiorników samochodowych, z którymi dany telefon kiedykolwiek współpracował. "Po wpięciu ponownie do VW Tiguana 2021, oba telefony pięknie działają z Coolwalk" - tłumaczy pan Damian.

Na tej podstawie można spekulować, że nowy interfejs Androida Auto pojawia się w pierwszej kolejności u kierowców, którzy korzystają przynajmniej z dwóch samochodów i z jakichś przyczyn jest to dla Google'a czynnik decydujący. Jesteśmy ciekawi, czy podobne zjawisko zaobserwowali inni czytelnicy. Osoby mające możliwość podłączenia swojego telefonu do innego samochodu z Androidem Auto zachęcamy do eksperymentów - być może jest to sposób na wymuszenie nowego interfejsu Coolwalk.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Jesteś świadkiem próby oszustwa?Poinformuj nas o tym zdarzeniu!

Programy

Zobacz więcej
oprogramowanietechmotoandroid
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (29)