Android Auto: ciekawy sposób na wymuszenie interfejsu Coolwalk
Android Auto, chociaż ostatnio jest szczególnie często aktualizowany przez Google'a, ma swoje wady. Jedną z nich jest zaskakująco wolne wdrażanie interjfesu Coolwalk - odświeżonego wzornictwa menu, które pozwala dzielić ekran na kilka aplikacji niezależnie od proporcji. Nasz czytelnik Damian rzucił nowe światło na ten problem.
System Android Auto od kilku miesięcy powinien oferować interfejs Coolwalk w samochodach, a przynajmniej tak można wnioskować na podstawie kolejnych doniesień od samych kierowców, którzy zyskują nowy interfejs w swoich telefonach i autach. Co ciekawe, zmiana nie zależy od wersji Androida Auto w smartfonie, ale od decyzji Google'a, który włącza nową opcję partiami po stronie serwera.
Innymi słowy - teoretycznie nie da się tego przyspieszyć i pozostaje czekać, aż Android Auto postanowi pewnego razu zadziałać w nowym trybie. Co ciekawe jednak, nasz czytelnik Damian doprowadził do włączenia interfejsu Coolwalk w Androidzie Auto w zaskakujący sposób.
Nasz czytelnik opisuje, że nie mógł korzystać z Coolwalka w Volkswagenie Tiguanie z 2021 roku, póki nie podłączył telefonu do innego samochodu (tutaj z tanim, chińskim radiem MJDOUD obsługującym Androida Auto i Apple CarPlay). Jak podaje, w przypadku Samsunga Note'a 10 takie podłączenie aktywowało Coolwalk i od tego momentu działa także po podłączeniu telefonu do Tiguana.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Chociaż nie ma pewności, czy to nie przypadek, operację udało się powtórzyć także w innym telefonie. Należy podkreślić, że także był to smartfon Samsunga, choć w tym przypadku model z serii A. Być może jesteśmy świadkami przypadku, ale z drugiej strony niewykluczone, że Google z jakichś przyczyn uzależnia aktywację Coolwalka na przykład od liczby odbiorników samochodowych, z którymi dany telefon kiedykolwiek współpracował. "Po wpięciu ponownie do VW Tiguana 2021, oba telefony pięknie działają z Coolwalk" - tłumaczy pan Damian.
Na tej podstawie można spekulować, że nowy interfejs Androida Auto pojawia się w pierwszej kolejności u kierowców, którzy korzystają przynajmniej z dwóch samochodów i z jakichś przyczyn jest to dla Google'a czynnik decydujący. Jesteśmy ciekawi, czy podobne zjawisko zaobserwowali inni czytelnicy. Osoby mające możliwość podłączenia swojego telefonu do innego samochodu z Androidem Auto zachęcamy do eksperymentów - być może jest to sposób na wymuszenie nowego interfejsu Coolwalk.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl