Android Auto ma problemy: aplikacja się zawiesza, inni widzą czarny ekran
Android Auto po aktualizacji w niektórych samochodach sprawia problemy z połączeniem. Jak wynika ze zgłoszeń na oficjalnym forum, usterka dotyczy bezprzewodowego łączenia Androida Auto ze smartfonem.
Na kłopoty dotyczące Androida Auto po aktualizacji zwrócił uwagę serwis autoevolution. Ze zgłoszeń użytkowników na oficjalnym forum wynika, że problem dotyczy Androida Auto w "najnowszej wersji" - a więc stabilnego wydania 7.8 lub 7.9 beta. Wszyscy skarżą się na problemy ze stabilnością połączenia ze smartfonem, ale co ciekawe, tym razem chodzi o połączenie bezprzewodowe, choć zwykle podobne kłopoty mają ci, którzy używają kabla (i swoją drogą zwykle to właśnie przewód jest źródłem usterki).
Jak wynika z raportów, zależnie od sytuacji Android Auto łączy się z samochodem i pokazuje tylko czarny ekran, zaś w innych przypadkach - włącza się, ale niedługo potem aplikacja się zawiesza i w praktyce nie działa. Na tę chwilę nie jest znane żadne obejście, które pozwala dalej korzystać z Androida Auto. Można się oczywiście ratować ręczną instalacją starszego wydania z pliku APK i wstrzymaniem aktualizacji do momentu rozwiązania błędu.
Taka usterka Androida Auto, szczególnie w sezonie wakacyjnym, to spory problem. Jest też zaskoczeniem w sytuacji, kiedy ostatnie aktualizacje systemu nie przyniosły w zasadzie żadnych nowych funkcji, przez co zakładano, że Google dopracowuje Androida Auto "pod maską", by przygotować go na zapowiadane wdrożenie nowego interfejsu Coolwalk. Chodzi o dzielony ekran, który ma być dostępny niezależnie od proporcji wyświetlacza w samochodzie.
Trudno powiedzieć, czy Google rozwiąże problem bezprzewodowego połączenia ze smartfonami już w najbliższym wydaniu Androida Auto. Jeśli tak - aktualizacji można spodziewać się najszybciej na przełomie lipca i sierpnia. System aktualizowany jest co kilka tygodni, a Android Auto 7.8 został wydany stosunkowo niedawno.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl