Android Auto ma problemy: aplikacja się zawiesza, inni widzą czarny ekran
Android Auto po aktualizacji w niektórych samochodach sprawia problemy z połączeniem. Jak wynika ze zgłoszeń na oficjalnym forum, usterka dotyczy bezprzewodowego łączenia Androida Auto ze smartfonem.
11.07.2022 11:04
Na kłopoty dotyczące Androida Auto po aktualizacji zwrócił uwagę serwis autoevolution. Ze zgłoszeń użytkowników na oficjalnym forum wynika, że problem dotyczy Androida Auto w "najnowszej wersji" - a więc stabilnego wydania 7.8 lub 7.9 beta. Wszyscy skarżą się na problemy ze stabilnością połączenia ze smartfonem, ale co ciekawe, tym razem chodzi o połączenie bezprzewodowe, choć zwykle podobne kłopoty mają ci, którzy używają kabla (i swoją drogą zwykle to właśnie przewód jest źródłem usterki).
Jak wynika z raportów, zależnie od sytuacji Android Auto łączy się z samochodem i pokazuje tylko czarny ekran, zaś w innych przypadkach - włącza się, ale niedługo potem aplikacja się zawiesza i w praktyce nie działa. Na tę chwilę nie jest znane żadne obejście, które pozwala dalej korzystać z Androida Auto. Można się oczywiście ratować ręczną instalacją starszego wydania z pliku APK i wstrzymaniem aktualizacji do momentu rozwiązania błędu.
Taka usterka Androida Auto, szczególnie w sezonie wakacyjnym, to spory problem. Jest też zaskoczeniem w sytuacji, kiedy ostatnie aktualizacje systemu nie przyniosły w zasadzie żadnych nowych funkcji, przez co zakładano, że Google dopracowuje Androida Auto "pod maską", by przygotować go na zapowiadane wdrożenie nowego interfejsu Coolwalk. Chodzi o dzielony ekran, który ma być dostępny niezależnie od proporcji wyświetlacza w samochodzie.
Trudno powiedzieć, czy Google rozwiąże problem bezprzewodowego połączenia ze smartfonami już w najbliższym wydaniu Androida Auto. Jeśli tak - aktualizacji można spodziewać się najszybciej na przełomie lipca i sierpnia. System aktualizowany jest co kilka tygodni, a Android Auto 7.8 został wydany stosunkowo niedawno.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl