Android Auto: sposób na problem z grami - hamulec ręczny
Android Auto od dłuższego czasu oferuje kierowcom możliwość uruchamiania wyjątkowo prostych gier, które mogą umilić na przykład czekanie w samochodzie na parkingu. Niektórzy mają jednak problem z ich włączaniem, a rozwiązanie go okazuje się być zaskakująco proste.
27.04.2023 14:15
Jak zwraca uwagę serwis autoevolution, receptą na problemy z aplikacją GameSnacks w Androidzie Auto okazuje się być zaciągnięcie hamulca ręcznego. Teoretycznie system "wie", że samochód jest zaparkowany na podstawie odczytów z GPS-a i włączenia trybu P w przypadku automatycznych skrzyni biegów, jednak praktyka pokazuje coś innego - sygnał o zaciągniętym hamulcu ręcznym może być w tym przypadku kluczowy.
Konieczność posługiwania się hamulcem ręcznym celem obsługiwania niektórych funkcji Androida Auto mogą dobrze pamiętać osoby, które pamiętają pierwsze miesiące Androida Auto na rynku. Wówczas system zdawał się nie brać pod uwagę informacji z GPS-a by określać, czy samochód się porusza. W efekcie tylko hamulec ręczny był sygnałem, że samochód nie jest w ruchu, co odblokowywało na przykład możliwość obsługiwania nawigacji - wtedy do wyboru były jedynie Mapy Google lub Waze.
Gry w Androidzie Auto to wyjątkowo proste, mobilne wersje głównie znanych układanek. Trudno mówić tu zarówno o szczególnej przyjemności z grania, jak i wygodzie obsługi, ale nie zmienia to faktu, że stanowią dodatkową opcję w systemie, gdy kierowcy przyjdzie czekać w samochodzie przez dłuższy czas. Pojawia się jednak wówczas pytanie, czy nie łatwiej wziąć do ręki smartfon, by skorzystać z niewspółmiernie większej biblioteki gier w sklepie Google Play, które z pewnością dostarczą lepszej rozrywki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl