Aplikacja InPost prosi o kod? Musisz wpisać 6 cyfr
Aplikacja InPost Mobile wymaga regularnego weryfikowania konta użytkownika. Trzeba wówczas wpisać 6-cyfrowy kod. W ten sposób InPost weryfikuje numer telefonu, a to niezbędne, aby uniknąć ewentualnych problemów z dostawą paczek w przyszłości.
Aplikacja InPost Mobile pozwalająca śledzić podróże paczek wysyłanych za pośrednictwem firmy kurierskiej InPost, co pewien czas wymaga weryfikacji numeru telefonu użytkownika. Realizowana jest ona za pomocą 6-cyfrowego kodu, który InPost wysyła SMS-em na dany numer telefonu. Kod trzeba samodzielnie przepisać do aplikacji lub zezwolić jej na dostęp do treści SMS-ów, by kombinacja cyfr została odczytana automatycznie. Na podobnej zasadzie działa weryfikacja konta w WhatsAppie.
Konieczność wpisania 6-cyfrowego kodu w aplikacji InPost Mobile pojawia się raz na kilka miesięcy. Aplikacja sama informuje użytkownika, że musi przejść weryfikację. Właściciel konta ma na to od tego momentu 20 dni. Nie należy się przy tym martwić, jeśli powiadomienie zostanie przez przypadek usunięte. Weryfikacja konta jest także dostępna z poziomu ustawień w aplikacji InPost Mobile.
Użytkownicy InPostu mogą nie tylko śledzić wysłane do nich przesyłki, ale również nadawać nowe paczki, zdalnie otwierać skrytki w Paczkomatach i udostępniać przesyłki "z apki do apki", co pozwala innej osobie odebrać daną przesyłkę bez konieczności dotykania maszyny lub korzystania z kodu QR. Warto również pamiętać o opcji umieszczenia paczki w strefie ułatwionego dostępu (lub innymi słowy w skrytkach w dolnej części Paczkomatu), co może pomóc osobom niższym lub niepełnosprawnym.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl