Aplikacja PKO Banku Polskiego zniknie z niektórych smartfonów
Aplikacja IKO zniknie ze smartfonów wytrwałych użytkowników systemu Windows Phone. PKO Bank Polski zaplanował zakończenie wsparcia na połowę grudnia 2021 roku, co uzasadnia bezpieczeństwem.
05.11.2021 13:06
Aplikacja IKO zniknie 15 grudnia 2021 roku ze sklepu w systemie Windows Phone i jednocześnie przestanie działać w tych smartfonach, w których została wcześniej zainstalowana. W praktyce oznacza to, że osoby przywiązane do Windows Phone'a i korzystania z aplikacji do bankowości, zostaną zmuszone do zmiany smartfonu.
Jak podaje PKO Bank Polski w informacji prasowej, decyzja podyktowana jest bezpieczeństwem, a konkretnie zakończeniem wsparcia samego systemu Windows Phone przez Microsoft. Mobilny Windows nie dostaje już aktualizacji bezpieczeństwa, a co za tym idzie - jest stosunkowo łatwym celem dla atakujących.
Użytkownicy, którzy chcą zachować mobilny dostęp do bankowości przez aplikację IKO, w praktyce muszą zainteresować się zakupem innego smartfonu - z Androidem lub iOS-em. PKO podaje, że aplikacja działa także z wykorzystaniem Huawei Mobile Services, a więc jest dostępna w smartfonach Huawei pozbawionych dostępu do Usług Google.