Aplikacja PKO Banku Polskiego zniknie z niektórych smartfonów
Aplikacja IKO zniknie ze smartfonów wytrwałych użytkowników systemu Windows Phone. PKO Bank Polski zaplanował zakończenie wsparcia na połowę grudnia 2021 roku, co uzasadnia bezpieczeństwem.
Aplikacja IKO zniknie 15 grudnia 2021 roku ze sklepu w systemie Windows Phone i jednocześnie przestanie działać w tych smartfonach, w których została wcześniej zainstalowana. W praktyce oznacza to, że osoby przywiązane do Windows Phone'a i korzystania z aplikacji do bankowości, zostaną zmuszone do zmiany smartfonu.
Jak podaje PKO Bank Polski w informacji prasowej, decyzja podyktowana jest bezpieczeństwem, a konkretnie zakończeniem wsparcia samego systemu Windows Phone przez Microsoft. Mobilny Windows nie dostaje już aktualizacji bezpieczeństwa, a co za tym idzie - jest stosunkowo łatwym celem dla atakujących.
Użytkownicy, którzy chcą zachować mobilny dostęp do bankowości przez aplikację IKO, w praktyce muszą zainteresować się zakupem innego smartfonu - z Androidem lub iOS-em. PKO podaje, że aplikacja działa także z wykorzystaniem Huawei Mobile Services, a więc jest dostępna w smartfonach Huawei pozbawionych dostępu do Usług Google.