App Store ma nowy hit: Clubhouse osiągnął 8 milionów pobrań
Clubhouse to nowa sieć społecznościowa, która w ostatnich tygodniach cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Jej popularność skłoniła właścicieli Twittera i Facebooka do pracy nad konkurencyjnymi rozwiązaniami. Tymczasem Clubhouse został już pobrany 8 milionów razy przez użytkowników App Store.
Clubhouse to sieć społecznościowa całkowicie oparta na czatach audio. Użytkownicy mogą tworzyć pokoje, w których kilka osób rozmawia w czasie rzeczywistym. Aplikacja nie posiada innych sposobów interakcji między użytkownikami, a dodatkowo ich rozmowy nie są nagrywane, co oznacza, że nie ma możliwości przesłuchania czatu, który już się skończył.
Zgodnie z danymi firmy badawczej App Annie, aplikacja Clubhouse osiągnęła 8,1 miliona pobrań na całym świecie w iOS App Store w dniu 16 lutego 2021 r. Ponad połowa pobrań to wynik ostatniego szumu medialnego, jaki przetoczył się przez Internet. Dla porównania, do 1 lutego 2021 r. aplikacja została pobrana 3,5 mln razy. Największą popularność Clubhouse zyskał w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Japonii, Brazylii oraz Turcji.
Ogromna popularność Clubhouse prawdopodobnie wynika z obecności wielu znanych osobistości na ten platformie. Posiadaniem konta pochwalili się już Elon Musk, Mark Zuckerberg i wielu innych celebrytów. O ile liczby same w sobie imponujące to zaczynają robić jeszcze większe wrażenie, gdy zwróci się uwagę, że Clubhouse jest aplikacją dostępną tylko dla użytkowników iPhone’ów i dodatkowo wymaga ona zaproszenia przez innego użytkownika.