Apple Music stacją radiową stoi? Rozgłośnia Beats 1 bije rekordy popularności
W trakcie niemal czterech dekad swojej działalności, Apple co najmniej kilkakrotnie udowodniło, że jest zdolne do zarabiania miliardów dolarów na urządzeniach czy usługach, które były dostępne u konkurencji znacznie wcześniej i po przystępniejszej cenie. Historia lubi się powtarzać – okazuje się, że być może największym powodzeniem w usłudze muzycznej Apple Music cieszy się możliwość posłuchania „tradycyjnej” stacji radiowej.
05.08.2015 16:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Premiera Apple Music, choć trudno nazwać ją inaczej niż dużym sukcesem, nie obyła się bez zgrzytów. Problemy, jakie usługa ma z zarządzaniem utworami, a przede wszystkim rozpoznawaniem duplikatów, stanowią dość istotny problem, o którym pisaliśmy wcześniej. Można oczywiście twierdzić, że podobne komplikacje to objaw choroby wieku dziecięcego. Jednak tam, gdzie Apple Music traci, nadrabia możliwościami, których nie oferuje konkurencja. Są one za to dostępne dla przeciętnych zjadaczy chleba od dekad i to bez dostępu Internetu.
Beats 1 to nadająca przez 12 godzin na dobę anglojęzyczna stacja radiowa, której posłuchać można wyłącznie za pomocą Apple Music. Podobnie jak tradycyjne stacje radiowe, posiada ona zespół DJ-ów, na których czele stoi Zane Lowe – uznany producent, DJ i prezenter telewizyjny.
Jak wynika z analizy informacji zwrotnej, której źródłem jest przede wszystkim Twitter, zdecydowana większość użytkowników Apple Music wypowiada się o Beats 1 z dużą sympatią. W ćwierkach mowa między innymi o tęsknocie za czasami, kiedy słuchanie muzyki nie sprowadzało się wyłącznie do kliknięcia przycisku odtwarzania przy liście odtwarzania wygenerowanej najczęściej za pomocą algorytmu.
Sukces stacji został oczywiście dostrzeżony przez Apple. W związku z tym coraz częściej powtarzają się pogłoski o tym, że korporacja uruchomi kolejne stacje. Zwłaszcza, choć chyba niewielu już to dziwi, że Beats 1 cieszy się dużym uznaniem także w krajach nieanglojęzycznych – między innymi we Francji, na Sri Lance czy w Portoryko.
Nie zostały jeszcze opublikowane żadne konkretne informacje na temat stacji nazwanej roboczo przez społeczność „Beats 2”. Istnieje możliwość, że wypełni ona dwunastogodzinną ciszę w eterze, choć może ona także emitować muzykę, którą rzadziej można usłyszeć na zdominowanej przez hip-hop „jedynce”. Niewykluczone jest także uruchomienie lokalnych stacji. Niezależnie od tego, w jakim kierunku Apple będzie rozwijać swoją usługę, oprócz konkurencji na rynku usług muzycznych, Music może także wyrosnąć na ważnego gracza wśród internetowych stacji radiowych.