Maya LT to tańsza i uboższa wersja programu Autodesk Maya do modelowania 3D, przygotowana specjalnie dla branży growej i niezależnych twórców gier.
Maya LT została przygotowana do modelowania i animowania elementów, które mogą przydać się w grach – przede wszystkim postaci, narzędzi dla nich i środowisk. Znajdziemy tu oczywiście dobrze znane i cenione narzędzia, jak bryły NURBS, podpodziały i te same narzędzia rzeźbienia, co w pierwowzorze. Znalazły się tu też wysokiej jakości narzędzia optymalizujące modele pod kątem gier mobilnych, pozwalające uprościć siatki i wybrać poziom szczegółowości modeli.
Nieliniowe narzędzia do animacji pozwalają na łatwe wprowadzanie deformacji, takich jak skręcanie, wyginanie, falowanie, zginanie, zwężanie, zgniatanie czy rozciąganie. Maya LT ma także narzędzia do szybkiego przygotowywania tekstur dla modeli, z możliwością przenoszenia ich między modelami o wysokiej i niskiej rozdzielczości. Zasoby można eksportować od razu do środowisk Unity i Unreal, Mudboxa, a także Stingray firmy Autodesk.
Przy modelowaniu można skorzystać z możliwości tworzenia szkieletów i przywiązywania ich do konkretnych punktów siatki modelu. Dla postaci humanoidalnych można skorzystać z automatycznego systemu rigowania HumanIK.
Program można testować przez 30 dni. Maya LT jest dostępna w modelu abonamentowym, przy czym nieopłacona działa jako darmowa przeglądarka modeli. Razem z programem do modelowania zostanie zainstalowane środowisko Stingray. Studenci mogą otrzymać 3-letnią licencję za darmo.