Awaria Credit Agricole. Bank nalicza transakcje podwójnie (aktualizacja)
Nie tylko Instagram zaliczył dzisiaj poważną awarię. Klienci banku Credit Agricole także borykają się z takową. Jednak w ich przypadku sytuacja jest znacznie bardziej poważna.
Jeden z klientów banku zwrócił się do nas w korespondencji mailowej. Z jego wiadomości wynika, że bank nalicza ponownie transakcje z ostatnich miesięcy. Z tego powodu czytelnik odnotował na swoim koncie debet na kwotę ponad 10 tysięcy złotych. Próba skontaktowania się z infolinią jest niemożliwa ze względu na jej wyłączenie. Sam bank nie wydał także żadnego oświadczenia.
Zalew negatywnych opinii
Nie jest to jedyne doniesienie o poważnych problemach banku. Wertując konto Credit Agricole na Facebooku można się przekonać, że niezadowolonych klientów donoszących o awarii są już setki. Wiele osób pokazuje screeny z ujemnym stanem konta licząc, że instytucja w końcu podejmie jakieś działania i zareaguje na kłopotliwą sytuację swoich klientów.
Ponieważ Credit Agricole nie wydało, póki co, żadnego oświadczenia na ten temat, ciężko ocenić czy awaria wynika z błędu w systemie czy też mogło dojść do naruszenia zabezpieczeń. W pierwszym przypadku bank powinien szybko poradzić sobie z naprawieniem tej kwestii, zaś ponownie rozliczone transakcje będą łatwe do usunięcia. Jeżeli jednak, z jakiegoś powodu, problemy banku wynikają z ataku hakerów, to sytuacja klientów może być nie do pozazdroszczenia.
Aktualizacja, godzina 18:55
Bank Credit Agricole wydał krótkie oświadczenie. Zgodnie z jego treścią, przyznał, że na rachunkach niektórych klientów pojawiły się ponowne obciążenia transakcji kartowych, wcześniej już zaksięgowanych. Pracuje on jednak nad tym, aby jak najszybciej przywrócić poprawny stan kont. Przeprasza również swoich klientów za tę nieprzyjemną sytuację. Niestety nie wiadomo nadal z jakiego powodu wystąpił błąd powodujący podwójne naliczanie wybranych transakcje.
Aktualizacja, godzina 19:23
Skontaktowaliśmy się z rzecznikiem banku Credit Agricole, panem Przemysławem Przybylskim, który zapewnił nas, że awaria jest w trakcie rozwiązywania. Klienci nie muszą się martwić o swoje środki na koncie, zaś wszystkie transakcje naliczone po raz drugi zostaną anulowane. Jednocześnie bardzo przeprasza wszystkie poszkodowane osoby za tę nieprzyjemną sytuację i zapewnia, że bank dokłada wszelkich starań, aby awaria została rozwiązana jak najszybciej.
Aktualizacja, godzina 19:58
Otrzymaliśmy informację od rzecznika banku, że zespołowi zajmującemu się awarią udało się już naprawić błąd. W nocy wszystkie środki niesłusznie pobrane klientom powinny wrócić na ich konta.