Awaria ePUAP. Rządowa platforma nie działa poprawnie (aktualizacja)
Platforma ePUAP – używana do załatwiania przez internet spraw urzędowych – nie działa poprawnie. Choć strona serwisu wczytuje się, użytkownicy nie mogą się zalogować.
26.09.2023 | aktual.: 27.09.2023 08:23
Platforma ePUAP, czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, we wtorkowy wieczór przestała spełniać swoją rolę. Choć strona internetowa z informacjami o serwisie oraz jej podstrony wyświetlają się poprawnie, użytkownicy platformy nie mogą się do niej zalogować.
Próba logowania albo przenosi do strony głównej serwisu, albo kończy się komunikatem o błędzie. "Wystąpił wewnętrzny błąd systemu. Proszę o kontakt z administratorem" – głosi lakoniczny komunikat.
Na razie brak informacji o przyczynach awarii i przewidywanym czasie niedostępności platformy administracji publicznej.
Warto jednak przypomnieć, że ePUAP to serwis rządowy i przed rokiem był już atakowany za pomocą DDoS, czyli próby obciążenia serwerów w taki sposób, że uruchomione na nich usługi stają się niedostępne.
Eksperci zajmujący się cyberbezpieczeństwem zwracali wówczas uwagę, ze ataki na polską infrastrukturę i rządowe strony czy usługi online będą się powtarzać, co może mieć na celu destabilizację działania różnych usług, świadczonych online dla obywateli.
Aktualizacja, godz. 22:00
Na stronie ePUAP pojawił się komunikat z informacją o prowadzeniu "prac serwisowych". Niestety, nadal brak informacji o przewidywanym czasie usunięcia utrudnień.
Łukasz Michalik, dziennikarz dobreprogramy.pl