Awaria ePUAP. Rządowa platforma nie działa poprawnie (aktualizacja)

Platforma ePUAP – używana do załatwiania przez internet spraw urzędowych – nie działa poprawnie. Choć strona serwisu wczytuje się, użytkownicy nie mogą się zalogować.

Nie działa logowanie do ePUAP
Nie działa logowanie do ePUAP
Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Łukasz Michalik

Platforma ePUAP, czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, we wtorkowy wieczór przestała spełniać swoją rolę. Choć strona internetowa z informacjami o serwisie oraz jej podstrony wyświetlają się poprawnie, użytkownicy platformy nie mogą się do niej zalogować.

Próba logowania albo przenosi do strony głównej serwisu, albo kończy się komunikatem o błędzie. "Wystąpił wewnętrzny błąd systemu. Proszę o kontakt z administratorem" – głosi lakoniczny komunikat.

Informacja o awarii
Informacja o awarii© Epuap.gov.pl

Na razie brak informacji o przyczynach awarii i przewidywanym czasie niedostępności platformy administracji publicznej.

Warto jednak przypomnieć, że ePUAP to serwis rządowy i przed rokiem był już atakowany za pomocą DDoS, czyli próby obciążenia serwerów w taki sposób, że uruchomione na nich usługi stają się niedostępne.

Eksperci zajmujący się cyberbezpieczeństwem zwracali wówczas uwagę, ze ataki na polską infrastrukturę i rządowe strony czy usługi online będą się powtarzać, co może mieć na celu destabilizację działania różnych usług, świadczonych online dla obywateli.

Aktualizacja, godz. 22:00

Informacja o pracach serwisowych
Informacja o pracach serwisowych© Licencjodawca

Na stronie ePUAP pojawił się komunikat z informacją o prowadzeniu "prac serwisowych". Niestety, nadal brak informacji o przewidywanym czasie usunięcia utrudnień.

Łukasz Michalik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)