Awaria ePUAP. Rządowa platforma nie działa poprawnie (aktualizacja)
Platforma ePUAP – używana do załatwiania przez internet spraw urzędowych – nie działa poprawnie. Choć strona serwisu wczytuje się, użytkownicy nie mogą się zalogować.
Platforma ePUAP, czyli Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, we wtorkowy wieczór przestała spełniać swoją rolę. Choć strona internetowa z informacjami o serwisie oraz jej podstrony wyświetlają się poprawnie, użytkownicy platformy nie mogą się do niej zalogować.
Próba logowania albo przenosi do strony głównej serwisu, albo kończy się komunikatem o błędzie. "Wystąpił wewnętrzny błąd systemu. Proszę o kontakt z administratorem" – głosi lakoniczny komunikat.
Na razie brak informacji o przyczynach awarii i przewidywanym czasie niedostępności platformy administracji publicznej.
Warto jednak przypomnieć, że ePUAP to serwis rządowy i przed rokiem był już atakowany za pomocą DDoS, czyli próby obciążenia serwerów w taki sposób, że uruchomione na nich usługi stają się niedostępne.
Eksperci zajmujący się cyberbezpieczeństwem zwracali wówczas uwagę, ze ataki na polską infrastrukturę i rządowe strony czy usługi online będą się powtarzać, co może mieć na celu destabilizację działania różnych usług, świadczonych online dla obywateli.
Aktualizacja, godz. 22:00
Na stronie ePUAP pojawił się komunikat z informacją o prowadzeniu "prac serwisowych". Niestety, nadal brak informacji o przewidywanym czasie usunięcia utrudnień.
Łukasz Michalik, dziennikarz dobreprogramy.pl