Awaria ING. Polacy zgłaszają problemy z logowaniem (aktualizacja)
Klienci banku ING nie są w stanie zalogować się do aplikacji mobilnej. Nie działa także strona internetowa. Trwa ogólnopolska awaria, co oficjalnie potwierdzili przedstawiciele banku za pośrednictwem Facebooka.
We wtorek, 29 sierpnia 2023 r., ok. godz. 13.30 rozpoczęła się awaria banku ING. Nie działa platforma bankowości internetowej ani mobilnej. Zarówno strona logowania, jak i aplikacja na telefony nie działa. W przypadku tej drugiej użytkownicy otrzymują komunikat, że "nie udało się pobrać danych".
Ogólnopolska awaria ING. Występują problemy z logowaniem
Klienci banku masowo zgłaszają problemy za pośrednictwem serwisu downdetector. O godzinie 13.30 zgłoszeń było już ponad 1,9 tys. Tam też widać, że kłopoty występują praktycznie w każdej części kraju.
Komentarze na ten temat pojawiły się także na Facebooku, gdzie przedstawiciele banku potwierdzili, że "występują kłopoty z działaniem bankowości". Zapewniają równocześnie, że pracują nad ich rozwiązaniem, ale nie został podany choćby przybliżony termin przywrócenia dostępności usług.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Fakt, że specjaliści ING są świadomi problemu i już nad nim pracują, pozwala wierzyć w to, że problemy z logowaniem w aplikacji i na stronie zostaną szybko rozwiązane.
Aktualizacja, godz. 14.40
Wygląda na to, że specjalistom ING udało się już z grubsza uporać z problemami, choć nie do końca. Zarówno aplikacja ING, jak i platforma bankowości internetowej zdają się działać jak należy w większości przypadków. Widać to też w malejącej liczbie zgłoszeń w serwisie downdetector (których wciąż jednak jest ponad 150). Na stronie także niezmiennie wyświetla się komunikat, że występują przejściowe problemy z dostępem do Mojego ING.
Aktualizacja godz. 15:25
Choć liczba zgłaszanych problemów zdziałaniem aplikacji ING w serwisie downdetector.pl wyraźnie zmalała, względem szczytowej wartości, teraz jest ich więcej niż o godz. 14:40. Ostatnia aktualizacja statusu usług ING to ponad 300 zgłoszeń problemów z ich działaniem.
Aktualizacja godz. 15:50
Awaria bankowości internetowej ING ponownie nabiera tempa. Ostatni raport z serwisu downdetector.pl mówi o wzroście liczby zgłoszeń do poziomu niemal 1,2 tys.
Aktualizacja godz. 16:50
Problemy z bankowością internetową ING nasilają się. Liczba zgłoszeń problemów dotyczących działania aplikacji i serwisu według ostatniej aktualizacji w serwisie downdetector.pl wynosiła blisko 2,2 tys., co oznacza, że bardzo wyraźnie zbliżyła się do szczytowej wartości z godz. 13:44.
Aktualizacja godz. 17:45
Awaria bankowości internetowej ING zdaje się nieco zwalniać. W najnowszej aktualizacji odnotowano mniej niż 800 zgłoszeń problemów z działaniem aplikacji i serwisu internetowego ING.
Aktualizacja godz. 18:30
Liczba zgłoszeń, które dotyczą problemów z działaniem bankowości internetowej ING spadła ok. godz 17:51 do 444, ale później nieco wzrosła do poziomu przekraczającego 450 zgłoszeń.
Aktualizacja godz. 19:55
Użytkownicy zgłaszają coraz mniej problemów z działaniem bankowości internetowej ING. Najnowsze dane mówią o 134 zgłoszeniach, co może świadczyć, że w większości udało się już uporać z problemami technicznymi. Nie zapominajmy jednak, że podobna sytuacja miała miejsce dziś ok. godz. 14:40.
Aktualizacja, 30.08.2023, godz. 08.10
Wygląda na to, że problem został opanowany. Nie napływają już nowe zgłoszenia, a ze strony ING zniknął komunikat o przejściowych trudnościach. Teraz już wszystko powinno działać jak należy.
Wojciech Kulik, dziennikarz dobreprogramy.pl