Awaria Messengera. Automatyczne przewijanie wiadomości (aktualizacja)
Trwa awaria Facebook Messengera, przez którą użytkownicy mają skutecznie utrudnioną obsługę czatów. Komunikator na desktopie automatycznie przewija historię o wiele wiadomości na raz, co utrudnia bieżące prowadzenie rozmowy. Wielu użytkowników pisze wprost, że Messengera nie da się przez to używać.
31.01.2024 | aktual.: 31.01.2024 14:42
O problemie dowiadujemy się z serwisu downdetector, gdzie spłynęły już setki zgłoszeń od użytkowników. Jak wynika z raportów i analizy sytuacji w redakcji, usterka Messengera dotyczy tylko webowej aplikacji na desktopie, w której pojawia się problem z automatycznym przewijaniem historii czatu. Utrudnia to lub wręcz uniemożliwia korzystanie z Messengera i sensowne prowadzenie rozmowy. Rozmówca nie widzi bowiem najnowszych wiadomości, które pojawiają się w okienku.
Równocześnie nie zauważyliśmy, by ten sam problem występował w aplikacji mobilnej Messengera, zatem sięgnięcie po nią wydaje się w tym momencie najprostszym sposobem na ominięcie problemu. Usterka wydaje się dotykać wielu użytkowników Facebook Messengera. W chwili pisania niniejszego tekstu, do serwisu downdetector spłynęły raporty z szeregu miast w Polsce i jest ich łącznie ponad 500.
Na tę chwilę trudno powiedzieć, jak długo może potrwać problem z obsługą wiadomości Messengera z poziomu przeglądarki. Warto podkreślić, że wysyłanie i odbieranie wiadomości działa w tym czasie "w tle" bezbłędnie, a problem dotyczy jedynie ich wyświetlania w okienku czatu. Pozostaje mieć nadzieję, że problem Messengera zostanie szybko usunięty, a użytkownicy będą mogli wrócić do wygodnego korzystania z komunikatora także przy komputerze.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Aktualizacja, godz. 14:42
Jak wynika z gwałtowanie spadającej liczby zgłoszeń w serwisie downdetector oraz sygnałów od naszych czytelników, problem automatycznie przewijanych czatów w Messengerze już nie występuje. Użytkownicy mogą więc z powodzeniem prowadzić rozmowy nie tylko z aplikacji mobilnej, ale i sprzed komputera, po zalogowaniu na Facebooku w przeglądarce.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl