Awaria usług Inea. Nie działa telewizja i internet (aktualizacja)

Firma Inea mierzy się z awarią, w wyniku której klienci nie mają dostępu do telewizji i internetu. Jak wynika z raportów, które trafiają do sieci, 7 listopada problem narasta od wczesnych godzin rannych. W tym momencie nie wiadomo, jak długo potrwa awaria.

Trwa awaria w firmie Inea
Trwa awaria w firmie Inea
Źródło zdjęć: © downdetector
Oskar Ziomek

Klienci firmy Inea od rana intensywnie zgłaszają problemy z telewizją i internetem - wynika z raportów, które spływają do serwisu downdetector. W chwili pisania niniejszego tekstu, wszystkich zgłoszeń jest już przeszło 240, a ich liczba zwiększa się w dużym tempie, co wskazuje na sporą skalę awarii. Pierwsze raporty spłynęły już po godz. 5:00.

Jak wynika z mapy zgłoszeń o awarii w firmie Inea, raporty pochodzą głównie z trzech lokalizacji - okolic Warszawy, Poznania i Wrocławia. Znakomita większość, bo prawie 70 proc. klientów Inea, sygnalizuje jedynie problem z dostępem do telewizji. Tylko 22 proc. zgłasza awarię internetu. Inea ma w ofercie także telefonię komórkową i dostęp do innych usług, a brak raportów w ich sprawie sugeruje bezbłędne działanie.

Awaria Inei - głównie telewizji
Awaria Inei - głównie telewizji© downdetector

W przypadku obydwu problemów jak na razie nie wiadomo, kiedy można spodziewać się rozwiązania. Zarówno na stronie internetowej Inei, jak i w mediach społecznościowych w tym momencie nie ma odniesienia do tematu awarii. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktowaliśmy się z biurem prasowym Inei. Gdy tylko je uzyskamy, niniejszy tekst zostanie zaktualizowany. Do czasu rozwiązania problemu, klientom pozostaje po prostu uzbroić się w cierpliwość.

Aktualizacja, godz. 10:05

Awaria usług Inea wciąż trwa. Do serwisu downdetector nadal spływają kolejne zgłoszenia, a ich poziom osiągnął w szczycie ponad 350 raportów. Inea jak dotąd nie odpowiedziała na nasze pytania. Wciąż większość użytkowników Inea zgłasza przede wszystkim problemy z telewizją, w drugiej kolejności - z internetem.

Awaria Inea
Awaria Inea© downdetector

Aktualizacja, godz. 11:55

Jak wnioskujemy z gwałtownego spadku liczby zgłoszeń awarii Inea w serwisie downdetector (zwłaszcza po godz. 11:30), problem z telewizją i internetem został już najpewniej rozwiązany, a klienci mogą korzystać z usług. Wcześniej Inea potwierdziła w mediach społecznościowych, że wie o utrudnieniach, a technicy pracują nad rozwiązaniem usterki. Jak widać, przyniosło to skutek.

Aktualizacja, 8 listopada

Ostatecznie otrzymaliśmy komentarz od Inei, który tłumaczy zaistniałe problemy.

Awaria była spowodowana błędem oprogramowania odpowiedzialnego za nadawanie dostępów użytkownikom do kanałów telewizyjnych, w wyniku czego dostępność części kanałów była czasowo ograniczona dla części klientów. Usterka została usunięta, natomiast mogą pojawiać się problemy indywidualne będące pokłosiem awarii. Zespół Obsługi Klienta INEA dostępny jest całodobowo, udzielając wsparcia naszym klientom w związku z zaistniałą sytuacją.

Justyna KrasuckaCommunication & PR Manager Inea

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)