Awaria usług Inea. Nie działa telewizja i internet (aktualizacja)
Firma Inea mierzy się z awarią, w wyniku której klienci nie mają dostępu do telewizji i internetu. Jak wynika z raportów, które trafiają do sieci, 7 listopada problem narasta od wczesnych godzin rannych. W tym momencie nie wiadomo, jak długo potrwa awaria.
Klienci firmy Inea od rana intensywnie zgłaszają problemy z telewizją i internetem - wynika z raportów, które spływają do serwisu downdetector. W chwili pisania niniejszego tekstu, wszystkich zgłoszeń jest już przeszło 240, a ich liczba zwiększa się w dużym tempie, co wskazuje na sporą skalę awarii. Pierwsze raporty spłynęły już po godz. 5:00.
Jak wynika z mapy zgłoszeń o awarii w firmie Inea, raporty pochodzą głównie z trzech lokalizacji - okolic Warszawy, Poznania i Wrocławia. Znakomita większość, bo prawie 70 proc. klientów Inea, sygnalizuje jedynie problem z dostępem do telewizji. Tylko 22 proc. zgłasza awarię internetu. Inea ma w ofercie także telefonię komórkową i dostęp do innych usług, a brak raportów w ich sprawie sugeruje bezbłędne działanie.
W przypadku obydwu problemów jak na razie nie wiadomo, kiedy można spodziewać się rozwiązania. Zarówno na stronie internetowej Inei, jak i w mediach społecznościowych w tym momencie nie ma odniesienia do tematu awarii. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktowaliśmy się z biurem prasowym Inei. Gdy tylko je uzyskamy, niniejszy tekst zostanie zaktualizowany. Do czasu rozwiązania problemu, klientom pozostaje po prostu uzbroić się w cierpliwość.
Aktualizacja, godz. 10:05
Awaria usług Inea wciąż trwa. Do serwisu downdetector nadal spływają kolejne zgłoszenia, a ich poziom osiągnął w szczycie ponad 350 raportów. Inea jak dotąd nie odpowiedziała na nasze pytania. Wciąż większość użytkowników Inea zgłasza przede wszystkim problemy z telewizją, w drugiej kolejności - z internetem.
Aktualizacja, godz. 11:55
Jak wnioskujemy z gwałtownego spadku liczby zgłoszeń awarii Inea w serwisie downdetector (zwłaszcza po godz. 11:30), problem z telewizją i internetem został już najpewniej rozwiązany, a klienci mogą korzystać z usług. Wcześniej Inea potwierdziła w mediach społecznościowych, że wie o utrudnieniach, a technicy pracują nad rozwiązaniem usterki. Jak widać, przyniosło to skutek.
Aktualizacja, 8 listopada
Ostatecznie otrzymaliśmy komentarz od Inei, który tłumaczy zaistniałe problemy.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl