Awaria w bankach. Problem z płatnościami w aplikacji (aktualizacja)
Po godzinie 18 usunięto usterkę związaną z obsługą mobilnych aplikacji wielu banków w Polsce, w tym mBanku, Pekao czy Millennium. Ich klienci zgłaszali wcześniej w środę problem, który dotyczył płatności Blikiem.
Klienci wielu banków muszą liczyć się z utrudnieniami w aplikacjach mobilnych. Do serwisu downdetector zaczęły masowo spływać zgłoszenia liczone w setkach dotyczące obsługi głównie bankowości mobilnej. Zbieżność terminu wystąpienia problemów w różnych bankach sugeruje problem ze wspólnym elementem wszystkich aplikacji, a takim bez wątpienia jest Blik. Problemy potwierdzane są również w serwisie X.
"Działa wam Blik? Pożarł mi właśnie 80 zł i wyskoczył błąd" - pisze jeden z użytkowników. "Chętnie bym to zrobił, ale przed chwilą Blik w PayU zeżarł mi dwa razy kwotę z konta, a płatność anulowana" - pisze prześmiewczo inny użytkownik w odpowiedzi na materiał reklamowy na koncie samego Blika.
Na razie w sieci nie pojawiły się wyjaśnienia, co może być problemem i kiedy klienci mogą spodziewać się usunięcia awarii. Będziemy obserwować ten temat i na bieżąco aktualizować tekst, gdy wyjdą na jaw nowe fakty.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Aktualizacja, godz. 13:35
Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco zgłoszeń w serwisie downdetector, problemy z aplikacjami mobilnymi nadal występują. Najmniej zgłoszeń odnotowywanych jest w przypadku Banku Millennium, sukcesywnie spada natomiast liczba raportów związanych z aplikacjami mBanku oraz Pekao, ale nie wskazuje na razie na zakończenie awarii.
Aktualizacja, godz. 14:25
Awaria cały czas występuje. Wcześniej w mediach społecznościowych mBanku pojawiło się potwierdzenie, że awaria dotyczy Blika i występuje po stronie operatora. W tym momencie nadal trudno szacować, jak długo mogą jeszcze potrwać utrudnienia.
Aktualizacja, godz. 15:05
Aktualizowane na dane w downdetector sugerują, że usterka Blika jest wciąż odczuwana głównie przez klientów mBanku. Obecnie liczba zgłoszeń awarii stale utrzymuje się na poziomie przekraczającym 200 raportów i nieznacznie rośnie. Wszystko wskazuje więc na to, że awaria cały czas nie pozwala klientom sprawnie wykonywać płatności mobilnych. Zgodnie z zaleceniem mBanku, poleca się korzystać z innych form płatności.
Aktualizacja godz. 15:14
Bank Pekao odniósł się do tematu awarii w mediach społecznościowych. Potwierdzono, że "mogą występować chwilowe problemy z płatnością BLIK". Jak stwierdzono w komunikacie, trwają pracę nad przywróceniem działania funkcji.
Aktualizacja godz. 16:30
Liczba zgłoszeń awarii w mBanku w serwisie downdetector.pl utrzymuje się na poziomie powyżej 100, choć od jakiegoś czasu widać, że powoli spada. Może to świadczyć o tym, że awaria zmierza ku końcowi. Będziemy nadal obserwować sytuację.
Aktualizacja godz. 18:15
Wygląda na to, że większość problemów już ustąpiła. Największa liczba zgłoszeń w serwisie downdetector.pl ciągle dotyczy mBanku, lecz obecnie utrzymuje się ona na poziomie ok. 50 zgłoszeń. Można zatem założyć, że niebawem wszyscy klienci odzyskają możliwość realizowania płatności.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl