Awaria w Banku Pekao. "Mamy obecnie trudności" (aktualizacja)
Klienci banku Pekao mają problemy z płatnościami w sieci. Jak wynika z bieżących zgłoszeń o awarii, problematyczna jest przede wszystkim mobilna aplikacja, ale także bankowość online, co udało nam się potwierdzić na przykładzie w redakcji.
22.07.2022 | aktual.: 22.07.2022 12:40
Bank Pekao walczy z awarią, w wyniku której nie działa aplikacja mobilna i płatności w sieci - wynika z danych w serwisie downdetector. Problemy zaczęły się już po godzinie 9:00 i trwają do teraz, a w chwili pisania niniejszego tekstu do serwisu spłynęło kilkaset raportów w praktyce z całego kraju.
Zgłoszenia dotyczące awarii w Pekao pojawiły się między innymi z Warszawy, Lublina, Krakowa, okolic Katowic, Łodzi i Wrocławia. Na tę chwilę trudno powiedzieć, jak długo mogą jeszcze potrwać utrudnienia, ale problem może być poważny, skoro nie udało się go opanować w pierwszych minutach od wystąpienia pierwszych błędów.
Co istotne, Pekao nie udaje, że problem nie istnieje. Na Facebooku można dotrzeć do świeżych komentarzy, w których administracja odpisuje użytkownikom komentującym problem z dostępem do usług. "Dzień dobry, mamy obecnie trudności. Weryfikujemy problem. Bardzo przepraszamy" - brzmi jedna z odpowiedzi. Odpowiedni komunikat widoczny jest też przed próbą logowania.
Pozostaje uzbroić się w cierpliwość i czekać na rozwiązanie problemu.
Aktualizacja, godz. 12:40
Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco danych w serwisie downdetector i usuniętego już ostrzeżenia na stronie samego banku, klienci Pekao nie mają już problemu z dostępem do kont, a wszystkie usługi działają prawidłowo.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl